متخصص زنان دکتر زنان عکس زایمان طبیعی-تست مهندس پزشکی

آمنوره فقدان قاعدگی است که در دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود . آمنوره اولیه زمانی است که حتی زمان رسیدن به بلوغ قاعدگی اتفاق نمی افتد. آمنوره ثانویه به دلیل بارداری، کیست تخمدان و فیبروم ممکن است رخ بدهد. زود رنجی، خستگی، بی خوابی، تغییر اشتها، کاهش میل جنسی ،افکار منفی و احساس گناه از جمله علائم این بیماریست. تا قبل از هفته هشتم بعد از زایمان ۷ بار به شما مراجعه خواهد شد.

  • یکی از زیر شاخه‌های پزشکی زنان ، Cosmetic Gynecology می‌باشد و جراح زیبایی زنان مبادرت به انجام جراحی‌هایی نظیر پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) ، لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبه‌های خارجی واژن ) و تزریق چربی در لابیاماژور و واژن می نماید.
  • پزشکانی هستند که در شهر تهران فعالیت داشته و به تشخیص و درمان بیماری ها و مشکلات جسمی زنان می پردازند.مراجعه به متخصص زنان برای معاینه برای پیشگیری از بیماری ها ، حفظ سلامت و افزایش کیفیت زندگی بسیار مهم است.
  • در ضمن برای انتخاب پزشک خود می توانید از همین صفحه وارد پروفایل پزشکان شده و اطلاعات تخصصی آنها و نظرات سایر کاربران را بررسی کنید.
  • یکی از بیماری‌های بسیار رایج میان زنان و حتی دوشیزگان، کیست تخمدان است که باید به موقع توسط پزشک زنان تشخیص داده شده و نسبت به درمان آن (در صورت نیاز) اقدام شود.

حدوداً ۹۰ درصد از گروه متخصص زنان و زایمان عمومی هستند، این بدان معناست که تمامی خدماتی که یک پزشک زنان و زایمان قادر به ارائه آن است را انجام می دهند. اما گروهی دیگر از پزشکان در حوزه زنان و زایمان تنها بر روی موارد خاصی تمرکز کرده و خدمات تخصصی تری را در این زمینه ها ارائه مینمایند. به عبارتی هر خانمی که قصد بارداری دارد باید تحت نظر یک متخصص زنان قرار بگیرد تا مراقبت‏ های دوران بارداری و بررسی‏ های لازم را تحت نظر وی انجام دهد. علاوه بر اختلالات هورمونی و بیماری‌های متعدد مرتبط با آن، سندروم پیش از قاعدگی نیز زنان را به مطب دکتر زنان و زایمان هدایت می‌کند.

دکتر فریده مظفری

شما می توانید با مراجعه به لیست پزشکان زنان و زایمان و نازایی یک دکتر زنان خوب بیابید و علاوه بر نوبت گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر خود را مشاهده کنید. این پزشک متخصص، قادر به انجام پیش‌بینی، تشخیص، درمان و جراحی‌های مربوط به بیماری‌های زنان است‌ و همچنین می‌تواند خدمات ارزنده‌ای از قبیل رفع و درمان خطر نازایی، غربالگری و به طور کلی اختلالات مربوط به دستگاه تولید مثلی و بخش‌های مربوط به آن را بر عهده بگیرد. متخصصان زنان و زایمان پزشکانی هستند که به طور خاص برای درمان مشکلات رحم ، واژن و دستگاه تناسلی آموزش دیده اند.

یادگیری نحوه کنترل استرس هایتان قبل از حاملگی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر استرس طبیعی که طی حاملگی یا در دوران والدینی برای شما ایجاد خواهد شد ، فائق آیید . با توجه به مطالعات زیادی که شده است ، استرس با بسیاری از بیماری ها نظیر فشار خون بالا ، حملات قلبی ، سکته مغزی ، بی خوابی ، راش های پوستی ، و درد عضلانی ارتباط داشته است . عوامل خطر ساز زنانه می توانند منجر به ناباروری ، تغییرات سیکل قاعدگی ، سقط ، تولد پیش از موعد همان زایمان زودرس ، نقایص تولد ، وزن کم هنگام تولد ، و اختلالات رشد بشوند .

مباحث مامایی که مرتبط با بارداری و زایمان و مسائل پیرامون آن است. بيمارستان آتيه در زميني به مساحت 4300 متر مربع و زيربناي تقريبي مترمربع با 12 طبقه مي باشد. اين بيمارستان از 15 بهمن سال 1377 با هدف ارائه خدمات مناسب و سريع در كليه رشته‌هاي پزشكي آغاز به كار نمود.

دکتر اکرم چوپانی

مانند یک اسپکولوم که برای پاپ اسمیر استفاده می شود ، به نظر می آید . هر نوع اولتراسوند به دکتر زنان و زایمان شما کمک می کند طول جنین را اندازه بگیرد و نیز در قطعی کردن اینکه چه زمانی از حاملگی شما سپری شده است به او کمک می کند . رها شدن کلستروم قبل از تولد بچه در انتهای تریمستر دوم یا سوم معمول است و کاملاً طبیعی است . اگر متوجه شدید هرگونه خونی از نیپل هایتان می آید ، به دکتر زنان و زایمان خود اطلاع دهید .البته این امر به سادگی در اثر تحریک نیپل نیز ایجاد می شود اما باید بررسی شود . تخصص زنان و زایمان رشته‏ ای بالینی است که به پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری هر آنچه به سیستم تناسلی بانوان و مسائل مرتبط با آن مانند حاملگی، ناباروری و …

این دکترها هم برای مراقبت از سلامتی زنان تلاش می‌کنندو هم درباره بارداری و زایمان به خانم‌ها کمک می‌کنند. پزشکی زنان یا بیماری‌های زنان و زایمان یا گایناکولوژی (Gynaecology یا Gynecology) یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است. البته در کشورهای اروپایی و امریکایی تخصص دیگری به نام Obstetrician هم وجود دارد که وظیفه‌اش مراقبت از خانم‌ها مجله خبری پزشکی در حین بارداری و کمک به آنها در به دنیا آوردن فرزند است. بعد از تشخیص فردی این علائم، باید به مطب متخصص و جراح زنان و زایمان مراجعه کرد. پزشک هم بعد از معاینات اولیه، سونوگرافی، ماموگرافی و حتی بافت‌برداری را تجویز می‌کند. خونریزی نامنظم، تخلیه واژنی، درد کمر و لگن، ورم پا، خستگی و کاهش وزن نیز از دیگر علائم آن است.

تفاوت پزشک زنان، زایمان و نازایی با مامایی در چیست؟

واژینیت یا التهاب و عفونت واژن یک التهاب داخل واژن است که با خارش و سوزش مجرا خود را نشان می دهد و دلایل و انواع مختلفی دارد. واژینیت قارچی، واژینیت تریکوموناسی و واژینیت باکتریایی انواع مختلف این بیماری هستند. فیبروم های رحمی که میوم نیز نامیده می شود، تومورهای خوش خیمی هستند که درون رحم یا روی آن رشد می کنند.این غده های خوش خیم از جنس بافت عضله هستند و اندازه ی آن ها با هم متفاوت است.

برای آشنایی بیشتر با جراح و متخصص زنان و زایمان بهتر است بدانید تشخیص و درمان بیماری‌های زنان همچون عفونت دستگاه تناسلی، کیست تخمدان، نزدیکی دردناک، سرطان تخمدان و یا رحم، قاعدگی دردناک و اختلالات قاعدگی بر عهده پزشک متخصص زنان و زایمان است. بارداری، پیشرفت و کنترل آن، زایمان طبیعی و یا عمل سزارین از جمله مواردیست که در این حیطه پزشکی قرار دارد. بیماری‌هایی نظیر اکلامپسی و پره‌اکلامپسی، حاملگی خارج‌رحمی، سقط خودبه‌خودی، جداشدن جفت، زایمان سخت و … همچنین برای انجام جراحی‌های زیبایی زنان بقاید به متخصص زنان مراجعه کنید. هستید، می‌توانید در این صفحه از میان بهترین متخصصان زنان و زایمان تهران، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان خوب، مشکل خود را درمان کنید.

در کلام آخر باید بیان کنیم که دکتر های نام برده شده در این مقاله صرفا برای معرفی بوده و در صورت انتخاب هر کدام از آنها لازم است اطلاعات بیشتری به دست آورید. در صورت داشتن هرگونه انتقاد یا پیشنهاد می توانید از طریق سایت پزشکا با ما در میان بگذارید. برای نوبت‌دهی می‌توانید روزهای زوج (از ساعت 9 صبح الی 8 شب) با مطب تماس بگیرید.