تخصص گوش، حلق و بینی اتولارینگولوژی چیست؟ درمانکده-تست مهندس پزشکی

رینولوژی – درمان تمام جوانب اختلالات بینی و سینوس شامل آلرژی، عفونت، بیماری‌های التهابی و تومورها. این متخصصین تومورهای نادر قاعده‌ی جمجمه از جمله تومورهای غده‌ی هیپوفیز را نیز جراحی می‌کنند. به صفحه پزشکان گوش، حلق و بینی درمانکده بروید و زمان مراجعه به مطب پزشک دلخواهتان را آنلاین انتخاب کنید.

پزشک بعد از بررسی به بیمار می‌گوید که چه مقدار از خواسته‌های وی قابل اجراست و چه اصلاحاتی می‌تواند بر بینی‌اش انجام دهد. بهتر است بدانید که جراحی زیبایی بینی بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی انجام می شود این تقسیم بندی را جراحان بینی بر اساس ویژگی هایی که بینی دارد انجام داده اند. در جراحی زیبایی بینی مشکلاتی همچون افتادگی نوک بینی ، قوز روی بینی ، نامتقارن بودن سوراخ های بینی و غیره برطرف می شود. جراحی بینی و عمل بینی زیباترین و مهمترین و حساسترین شاخه گوش و حلق و بینی است. خوردن، بلع غذا، صحبت کردن و آواز خواندن همگی وابسته به این بخش حیاتی هستند.

  • زیرا شیپور استاش کودکان کوتاه‌تر، باریک‌تر و افقی‌تر از بزرگسالان است.
  • بنابراین اگر مشکلتان به هر یک از زمینه های نام برده شده مربوط باشد ، دقت داشته باشید که متخصص انتخابی فلوشیپ خاص را داشته باشد.
  • البته بعضی از بیماران به منظور درمان منیر به بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند.
  • ما بر آنیم با ارائه خدمات موثر، مطلوب و ایمن همواره به عنوان یک بیمارستان خصوصی طراز اول کشور در راستای ارتقای سلامت جامعه شناخته شویم.
  • متخصص گوش و حلق و بینی باید حدود ۸ سال آموزش دیده و پس از طی دوره‌های پزشکی عمومی، کارآموزی و قبولی در آزمون وارد کار شود.
  • متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص درمان بیماری های حنجره، قسمت بالایی دستگاه گوارش و مری و اختلالات صدا و بلع تخصص دارد.

به منظور درمان مننژیت و یا فلج صورت می توان به دکتر مغز و اعصاب نیز مراجعه کرد. عفونت گوش میانی یا التهاب مزمن گوش زمانی رخ می‌دهد که راه شیپور استاش مسدود شود. (شیپور استاش گذرگاهی از پشت بینی به فضای پشت پرده گوش است. ) در واقع اوتیت میانی مزمن هنگامی بروز می‌کند که شیپور استاش به دلایل مختلف مانند آلرژ‌ی، عفونت‌های متعدد، ضربه به گوش یا تورم آدنوئید‌ها به طور مکرر مسدود می‌شود.

خدمات متخصص گوش و حلق و بینی در درمانکده

منظور از سرطان ناحیه ی سر و گردن، هر نوع سرطانی است که در سینوس ها، دهان، گلو و حنجره ایجاد می شود. سرطان های پوست سر، صورت و گردن نیز جزو سرطان های ناحیه ی سر و گردن محسوب می شوند و از طرفی، تومورها نیز می توانند روی تیروئید، پاراتیروئید و غدد بزاقی ایجاد شوند. این متخصصان از لحاظ پزشکی، دانش عمیقی درباره ی ناحیه سر و گردن، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی ، سیستم های ارتباطی و حواس پنجگانه دارند. این که کدام روش بهتر است کاملا بستگی به شرایط بیمار و مهارت پزشک دارد و اساسا بهتر است به جای اینکه بپرسیم کدام روش بهتر است بپرسیم کدام روش مناسب‌تر است.

دکتر خداکرم آقایی

بیماران دچار مشکلات گوش، حلق و بینی می‌توانند با مشکلات سینوسی، خروپف، از دست دادن حس بویایی یا واکنش‌های آلرژیک نیز مراجعه کنند. این بیماری‌ها می‌تواند منجر به مشکل در بلع یا تنفس و تورم غیرطبیعی و حتی سرگیجه شوند. تا قبل از قرن نوزده پزشکان نمی‌دانستند، گوش، بینی و گلو توسط یک سیستم لوله‌ای بهم وصل هستند. زمانی‌که با ابزارهای دقیق این مسئله مشخص شد، تخصص جدید در پزشکی به نام تخصص گوش و حلق و بینی ایجاد شد. حال دوباره به این سوال باز می‌گردیم که کدام تخصص برای انجام جراحی زیبایی بینی مناسب‌تر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو متخصص می‌توانند عمل زیبایی بینی را هم به منظور اصلاح ظاهری بینی و هم به منظور اصلاح عملکرد آن انجام دهند. در بسیاری از وب‌سایت‌ها نوشته شده که فوق تخصص جراحی پلاستیک عمل بینی را بهتر می‌تواند انجام دهد یا بلعکس، اما باید گفت که این مطالب به صورت عادلانه جبهه گیری نکرده و بر اساس منافع شخصی افراد نوشته شده است.

نوبت آنلاین از دکتر گوش و حلق و بینی

همچنین درمان پولیپ های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن بر عهده متخصص گوش و حلق و بینی است. همانطور که از اسم این تخصص مشخص است، متخصص گوش و حلق و بینی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با گوش، بینی، حلق و ساختمان های مرتبط با سر و گردن می‌پردازد. نام این تخصص ترجمه انگلیسی «Otolaryngology» می‌باشد و همین طور به اختصار متخصص ENT که اول واژه های Ear Nose ،Throat می‌باشد مجله خبری پزشکی نامیده می‌شود. در این درمانگاه که در ساختمان نوبر بیمارستان بهبود قرار دارد، طیف وسیعی از خدمات درمانی و جراحی گوش، حلق و بینی چه مربوط به اطفال، چه بزرگسالان و همینطور مشکلات و اختلالات مربوط به سر و گردن توسط جراحان خبره انجام می شود. دکتر محمد علی اکبری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن ، بعد از اخذ مدرک دکترای عمومی برای ادامه تحصیل عازم کشور آمریکا شد.