پزشکان بیمارستان بهبود بیمارستان بهبود-تست مهندس پزشکی

برای تشخیص و درمان بیماری های داخلی باید به متخصص داخلی مراجعه نمود اما همان گونه که می دانید معاینه هر سیستم درونی بدن نیاز به تخصص خاص خود را دارد لذا اکنون این سوال مطرح می شود که تخصص داخلی دقیقا چه مواردی را شامل می شود. به طور کلی پزشک داخلی به کسی گفته می شود که وظیفه تشخیص و درمان پزشکی به غیر از جراحی را در بزرگسالان برعهده دارد. چه در مواردی که شما به بیماری های عمومی مبتلا شده اید و چه زمانی که بیماری شما پیچیده است، باید معاینات اولیه را تحت نظر یک دکتر داخلی انجام دهید. بنابراین این گونه می توان بیان نمود که یک متخصص داخلی، پزشکی است که مراقبت های اولیه بیمار را بر عهده داشته و از طرفی به عنوان مشاوری برای متخصصین دیگر عمل می کند. به این معنا که اگر متخصص داخلی در حین معاینات خود متوجه نوع خاصی از بیماری گردد که درمان آن نیاز به تخصص دارد، اطلاعات و آزمایش های اولیه را در اختیار پزشک متخصص قرار داده و او را در امر درمان راهنمایی می کند. شما هم برای مراجعه به پزشکان متخصص داخلی می‌توانید از نوبت‌دهی مطب آنلاین درمانکده استفاده کنید.

لیست کاملی از بیماری‌های مختلفی مانند کم‌کاری تیروئید، برونشیت و بیماری‌های عفونتی وجود دارند که باعث شده تا شما به پزشک متخصص داخلی نیاز پیدا کنید. برای رهایی از درد و درمان بیماری خود می‌توانید از لیست بهترین پزشکان متخصص داخلی نوبت دریافت کنید. متخصص داخلی اجازه عمل جراحی را ندارد بلکه تنها وظیفه مراقبت طولانی مدت از بیمار را بر عهده دارد، به این معنا که باید یک برنامه درمانی برای بیمار تدوین کرده و بر اساس آن، روش های درمانی مختلف را اعمال نماید تا بهبودی کامل به دست آید. پزشک داخلی باید در هر مرحله از درمان که نیاز به متخصص دیگر را الزامی دانست ،بیمار را به او ارجاع دهد. سپس دکتر داخلی به عنوان یک مشاور در کنار متخصص مربوطه قرار خواهد گرفت.در ادامه این مقاله بهترین دکتر متخصص داخلی در مشهد را به شما معرفی میکنیم. رشته تخصصی داخلی به عنوان یک رشته مادر، بررسی طیف گسترده‌ای از شرایط و بیماری‌هایی که بر روی اندام‌های داخلی بدن تأثیر می‌گذارد را پوشش می‌دهد.

لیست بهترین دکتر متخصص داخلی در مشهد :

دکتر شهرام یوسف پور متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش کبد و آندوسکوپی می باشد و فارغ التحصیل دکترای عمومی از دانشگاه تهران هستند. همچنین دکتر یوسف پور دوره فوق تخصصی خود را در رشته گوارش و کبد و آندوسکوپی در دانشگاه شهید بهشتی تهران سپری کرد. نباید شما بهترین دکتر داخلی در شیراز را با پزشک عمومی اشتباه بگیرید زیرا دکتر داخلی تخصص دارد و می تواند با ادامه تحصیل در 7 رشته متفاوت تخصص بگیرد که شامل رشته نفرولوژی، گوارش، روماتولوژی، قلب و عروق، خون و سرطان، غدد درون ریز و متابولیسم، بیماری ریه و گوارش می باشد.

با مراجعه به لیست دکترهای متخصص داخلی در دکترتو و انتخاب دکتر داخلی مورد نظر خود در شهر های مختلف ایران می توانید از بهترین دکترهای متخصص داخلی اینترنتی نوبت بگیرید و یا مشاوره انلاین دریافت کنید. همچنین دوره های تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی برای درمان بیماران گوارشی طی کرده است. دکتر علی اصغر شاه دایی عضو انجمن متخصصین داخلی ایران و عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران می باشد. بهترین دکتر داخلی در شیراز باید تجربه وسابقه بسیار درخشانی در زمینه درمان بیماری های داخلی در کارنامه شغلی خود ثبت کرده باشد.

سایت پذیرش۲۴ خدماتی را برای شما فراهم آورده تا در سریعترین زمان و به راحت ترین شیوه نوبت دهی با جستجوی پزشک مورد نظر خود، نوبت خود را از دکتر فوق تخصص داخلی در مشهد دریافت نمایید. جدیدترین آدرس، تلفن مطب، ساعت کاری، سوابق کاری و علمی، رزومه و تحصیلات پزشکان مشهد را در سایت پذیرش۲۴ مشاهده نمایید. جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات، اپلیکیشن پزشک مشاوره پذیرش۲۴ را دانلود کنید. خدماتی که ملاحظه می‌کنید به وسیله بهترین پزشکان ایران و در نرم افزار مدیریت مطب پذیرش۲۴ مورد پیگیری قرار می‌گیرد. در سایت دکتریاب بخشی با نام پرسش و پاسخ پزشکی وجود دارد که شما می توانید سوالات بیماریهای داخلی خود را جهت دریافت مشاوره پزشکی مطرح کنید و این بخش به صورت رایگان سرویس دهی می‌کند. توجه داشته باشید که پاسخ گرفتن در این بخش با تاخیر انجام می شود و درصورتیکه نیاز دارید سریعتر با یک متخصص داخلی صحبت و مشاوره دریافت کنید حتی در روزهای تعطیل، می توانید از بخش مشاوره تلفنی دکتر داخلی سایت دکتریاب استفاده کنید.

  • متخصصین داخلی به طور معمول پزشکان خانوادگی هستند و بیماران مدت زمان زیادی با آنها سرو کار دارند.
  • آموزش هایی که یک متخصص داخلی فراگرفته موجب می شود که بیماری های خاص را تشخیص دهد و آنها را درمان کند.یک متخصص داخلی می تواند بیماری های مختلفی را درمان کند اما متخصصان داخلی با فوق تخصص خاص تمام ذهن خود را بر روی عوارض یک سویه بیماری قرار می دهند.
  • برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید.
  • در کنار خستگی ممکن است بیماری های دیگری مانند دیابت و نارسایی احتقانی قلب ظاهر شود.
  • دکتر لاریجانی بورد تخصصی بیماری های داخلی را در سال 1372 در زمینه غدد درون ریز و متابولیسم کسب نمودند.

تا قبل از سال ۱۳۵۷ تنها تعداد اندکی از دانشگاه‌ها در این رشته دستیار می‌پذیرفتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش آموزش عالی در کشور و همچنین تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد دانشگاه‌های مجری این برنامه افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. به مرور زمان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و گرمسیری و قلب و عروق از این تخصص جدا شدند. اما درصورتی‌که مشکلات تنفسی جدی باشد و در طولانی‌مدت برطرف نشود، باید به متخصص ریه مراجعه کرد. متخصصان داخلی می‌توانند با ادامه تحصیل و دریافت مدرک فوق‌تخصص در شاخه‌های مجزایی مهارت پیدا کنند.

عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، عضو انجمن اورولوژي ايران، عضو انجمن اورولوژي اروپا، عضو انجمن اورولوژي امريكا، عضو انجمن … دکتردکتر لیست کاملی از متخصصین داخلی سراسر کشور را به شما معرفی می‌کند. کافی است ابتدا شهر خود را انتخاب کنید، لیست پزشکان را ببینید و با توجه به امتیاز و نظرات سایر بیماران درباره دکتر، نوبت خود را رزرو کنید. دکتر زهرا میمندی نژاد به صورت تخصصی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های داخلی، ریه و گوارش فعالیت دارد. عقل سلیم حکم می کند که انسان همواره به سلامتی خود اهمیت داده و در صورتی که کوچکترین مشکلی از نظر روحی و جسمی رخ داد، سریعا شرایط را به متخصص مربوطه اطلاع دهد. در میان تخصص های رشته پزشکی، متخصص داخلی از جمله گرایش هایی است که غالبا به وجود آن ها نیاز است.

زمانی گفته می شود فشار خون وجود دارد که فشار خون سیستولیک بیش از ۱۴۰ میلی متر و یا فشار خون دیاستولیک بیش از ۹۰ میلی متر جیوه باشد.معمولا فشار خون بالا علائمی ندارد اما برای درمان فشار خون بالا باید با سرعت انجام شود. زیرا با درمان فشار خون می توان در مقابل خطرات دیگری مانند حمله قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغذی و دیگر بیماری های جدی را کاهش داد. برنامه درمانی ممکن است شامل کاهش وزن، ترک سیگار، ورزش، تغذیه و مصرف مجله خبری پزشکی دارو باشد. مهارت پزشکان داخلی شامل مشخص کردن منبع درد قفسه سینه مزمن، تجویز درمان برای برطرف کردن علت آن و کاهش اثرات بیماری می باشد. برای برونشیت حاد، معمولا مراقبت های ساده شامل نوشیدن مایعات، استراحت، مصرف آسپرین و تیلنول به منظور کاهش تب و استفاده از یک مرطوب کننده توصیه می شود.همچنین متخصص داخلی برای برطرف کردن برونشیت مزمن، داروهای استنشاقی برای باز شدن راه های هوایی و پاک کردن مخاط ها تجویز می کند.

بعد از گذراندن این دوره و کسب مدرک پزشکی، دانش‌آموختگان به عنوان پزشک عمومی می‌توانند برای شرکت در آزمون دستیاری پزشکی اقدام کنند. در صورت پذیرش در این آزمون، یک پزشک عمومی می‌تواند با گذراندن یک دوره آموزشی 4 ساله، به عنوان متخصص داخلی در مطب یا بیمارستان مشغول به کار شود. برخی نیز درگیر تحقیقات پزشکی می‌شوند؛ از انجام کارآزمایی‌های بالینی گرفته تا تجزیه ‌و ‌تحلیل پرونده‌های مراقبت‌های سلامتی.

دکتر علي صادقپور طبائي

باید بدانید که متخصصان داخلی می توانند در رشته های؛ گوارش، نفرولوژی، روماتولوژی، قلب و عروق، خون و سرطان، متابولیسم بیماری های ریه، گوارش، آلرژی و ایمن شناسی فوق تخصص بگیرند، در صورتی که پزشکان عمومی تحت آموزش چنین تخصص هایی قرار نگرفته اند. پزشک عمومی تنها دوره مربوط به پزشکی عمومی را طی می کند اما متخصص داخلی باید بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی، یک دوره تخصص 6-3 ساله را سپری کند تا بهتر بتواند وضعیت بیماران بزرگسال را بررسی نماید. حتی ممکن است یک دکتر داخلی تخصص خود را بیشتر ادامه داده و در یک رشته خاص، دوره های فوق تخصص را نیز سپری کند. بهترین دکتر داخلی در ایران به منظور درمان بهتر و سریع تر برخی از بیماری ها، می تواند به یاری پزشک متخصص و یا فوق تخصص بپردازد و به عنوان مشاور در کنار پزشک متخصص قرار گیرد، اما پزشک عمومی چنین توانایی را دارا نمی باشد. اولین گام برای شناسایی بهترین دکتر داخلی در ایران این است که از اقوام و آشنایان تحقیقات محلی نمایید و در صورتی که قبلا به پزشک داخلی مراجعه کرده باشند و از دکتر مذکور رضایت کافی را داشته باشند، بهتر است که مشخصات پزشک موردنظر را بگیرید و به صورت تحقیق حضوری به مطب و یا کلینیک دکتر داخلی بروید و تحت درمان و بررسی های لازم قرار بگیرید.