روان‌شناس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-تست مهندس پزشکی

اغلب مسائل بین زن و شوهر، مسائل خانواده‌ها با فرزندان‌شان، از جمله زمانی‌که آن‌ها در سن نوجوانی قرار دارند، به سادگی با مشاوره با یک روانشناس خبره قابل حل است. دعوا و اختلاف زن و شوهر تا حدی طبیعی است اما اگر میزان و شدت دعواها زیاد باشد به حدی که باعث کاهش رضایت از زندگی (طلاق عاطفی) و یا مشکلات دیگر شود نیازمند کمک گرفتن از روانشناس یا مشاور است. غمگینی، بی علاقگی و نداشتن انرژی برای انجام کارهای روزمره از نشانه های افسردگی می باشند. معمولاً همه ما چنین علایمی را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم ولی اگر شدت یا طول مدت آن زیاد باشد به حدی که روند زندگی روزمره ما را مختل کند نشانه افسردگی متوسط تا شدید خواهد بود.

درمان افسردگی شدید و مزمن با کمک دکتر روانشناس

برخی افراد، سال ها درگیر مشکل افسردگی هستند و احساس می کنند در چاهی افتاده اند که توان خارج شدن از آن را ندارند. خوشبختانه روش های مطمئن و تأیید شده ای برای درمان افسردگی وجود دارد. اکثر ما می توانیم به تنهایی یا با کمک اطرافیان خود با بیشتر این چالش ها کنار بیاییم. اما گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند که در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس می تواند به ما کمک کند.

در لیست دکتر روانشناس تهران، شما به پروفایل شخصی آنها دسترسی دارید. می‌توانید با خواندن خدماتی که این رواشناسان ارائه می‌دهند، روانشناس مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین برای بررسی کیفیت عملکرد روانشناس مورد نظر می‌توانید از سیستم امتیازدهی که در پروفایل شخصی ایشان وجود دارد و نظراتی که کاربرانی که به روانشناس مورد نظر مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید. حمله هراس؛ یکی دیگر از مشکلاتی که فرد ممکن است به آنها دچار شود و به کمک روانشناس نیاز داشته باشید، حمله هراس است. پنیک اتک یا حمله هراس درواقع حالتی هیجانی است که فرد با اضطراب شدید تجربه می‌کند و نیازمند درمان روانپزشک یا روانشناس است. همانطور که گفته شد، بسیار پیش می آید که مراجعی اختلال شخصیتی شدیدی دارد و روحیه او بسیار حساس است یا ممکن است تحت تاثیر رفتار مشاور برخورد بدی داشته باشد.

اما در اکثر کشورهایی که در روانشناسی پیشرفته‌اند، اجازه‌ی ورود در رشته‌های بالینی یا بقیه‌ی شاخه‌های روانشناسی در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا به‌فرد نمی‌دهند اگر دوره‌ی لیسانس مربوطه‌ی این رشته را نخوانده‌باشند. که این مطلب بستگی به جایگاه روانشناسی و پیشرفت آن در کشورها تغییرمی‌کند. گام اول پیدا کردن یک روانشناس خوب در نزدیکی محل سکونتتان است تا رابطه‌ای باز، ارتباطی مؤثر و موفق را با او آغاز کنید . پس از این کار برای به حداکثر رساندن سلامتی روان و کمک به زندگی بهتر کافیست با روانشناس خود همکاری کنید. زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود. در این مطلب به بررسی دقیق بهترین زمان مراجعه به روانشناس در شرایط مختلف می‌پردازیم.

زهرا عازم نیا ، روانشناس بالینی

چه چیزی می تواند از این مسئله گیج کننده تر باشد که فردی برعکس آن چیزی را انجام می دهد که منطقی به نظر می رسد؟ دوستان ویلیام و خانواده او احتمالاً به خاطر رفتار او مبهوت می مانند. چنین رفتاری برای روانشناسانی که اختلالات دوقطبی را درک می کنند، ناشناخته نیست. البته، هر روانشناسی باید ارزیابی دقیقی را انجام دهد تا بتواند رفتار ظاهراً متناقض او را درک کند.

یک دکتر روانشناس چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

عادت‌های مخربی مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌تواند باعث بروز اختلالات روانی شدیدی در افراد شود همچنین در طولانی مدت بر سلامت جسمی آنها هم اثر بگذارد بنابراین ترک این عادت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مراجعه به روانشناس در چنین مواقعی به افراد کمک می‌کند تا به تدریج این عادات را کنار بگذارند. اینکه چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم سوالی است که ممکن است برای افراد زیادی پیش بیاید. بسیاری اعتقاد دارند که مراجعه به روانشناس تنها برای کسانی که دچار اختلال‌های روانی و یا مشکلات روحی هستند لازم است در صورتی که این تصور اشتباه است.

به منظور رزرو نوبت مشاوره انلاین، ابتدا باید به سایت درمانکده مراجعه کرده و سپس روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله باید تاریخ و ساعت جلسه مشاوره آنلاین را انتخاب کرده و بعد از پرداخت هزینه مشاوره انتخاب خود را نهایی کنید. سلامت روحی و روانی فرد، باید در سنین جوانی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. چرا که جوانان در این دوره به طور مستقل در جامعه فعالیت می‌کنند و عدم سلامت روحی و روانی آن‌ها می‌تواند برای خودشان و جامعه خطر آفرین باشد.

کلینیک‌های روانشناسی خصوصی نیز از دیگر محیط‌های کاری این متخصصان است که در مقایسه با موارد فوق، خدمات گران‌تری را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، تصور کنید مشکل خاصی در زندگی شما به وجود آمده است که باعث شده احساس اندوه و سردرگمی داشته باشید. این احساس در شما به دلیل وجود مشکلی در زندگی‌تان به وجود آمده است. بنابراین، یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند که با مشکل خود روبه‌رو شوید، برای آن راه چاره بیابید یا با آن کنار بیابید. یافتن راه‌حل مشکل یا استراتژی‌های کنار آمدن با آن به شما کمک می‌کند که از شر علائم افسردگی خلاص شوید.

در این باره باید بگوییم که این تصور کاملا غلط است، چرا که همه ی افراد می توانند به این متخصصان برای مشکلاتی که در زندگی خود دارند، مراجعه کنند. هم چنین بهتر است که تفاوت میان مجله خبری پزشکی و روانپزشک را بدانید، تفاوت این دو پزشک در این است که یک روانشناس در درجه اول، به بیمار افسرده از طریق مشاوره و روان ‌درمانی (گفتار درمانی هم به آن می گویند) کمک می‌ کند. در سر تا سر دنیا زوج‌ها قبل و بعد از ازدواج و تشکیل خانواده و همچنین در طول زندگی مشترک، نیاز به مشاور پیدا می‌کنند. علت مراجعه زوج‌ها به دکتر روانشناس آنلاین همیشه وجود یک مشکل لاینحل نیست، بلکه در بسیاری از موارد برای جلوگیری از اختلافات، انتخاب‌های غلط و همچنین یافتن راه حل مناسب برای مشکلات به یک روان درمانگر مراجعه می‌کنند. روانپزشکی علم بررسی مشکلات بهداشت روان و تشخیص، مدیریت و پیشگیری از آن‌ها است؛ در واقع روانپزشک بیشتر روی درمان با دارو تمرکز دارد. در حالی که روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده؛ اما برخلاف روانپزشکان پزشک نیست و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد.

لازم به ذکر است که دکتر مهرنوش دارینی از جمله بهترین دکتر روانشناس در ایران محسوب می شوند که در راستای جلب رضایت عموم مردم نهایت تلاش خود را به ارمغان می آورند. مشاوره ی آنلاین باعث شده است که در سرتاسر دنیا و هم چنین ایران، مردم بسیار از این موضوع استقبال کنند و هم چنین از آن استفاده کنند. در برخی از کشورها، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند دکتر روانشناس شوند.

  • این متخصصان در سازمان‌های دولتی یا محیط‌های نظامی نیز دیده می‌شوند تا به بهبود سلامت روان سازمانی کمک کنند.
  • بهترین دکتر روانشناس در تهران در مرکز مشاوره روانشناسی با هدف درک ، درمان و پیشگیری از مشکلات و اختلالات روانی فعالیت می کنند.
  • اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد.
  • برای مثال، پس از آنکه بیمار از مشاهده تصویر قرار گرفتن در آسانسور و تصور کردن آن احساس راحتی کرد و بارها و بارها توانست خود را در این موضعیت تصور کند، در گام بعد، ابتدا تا درب آسانسور می‌رود.
  • روانکاوی شاخه ای از روانشناسی است و زیگموند فروید بنیان گذار آن می باشد .
  • به همین دلیل با اطمینان خاطر از خدمات درمانی آنلاین استفاده می‌کنند.