گوش حلق و بینی متخصص گوش حلق و بینی مشکلات گوش حلق و بینی-تست مهندس پزشکی

یک متخصص گوش حلق بینی اختلالات گوشی شامل کمشنوایی، اختلال در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان میکند. متخصص گوش حلق بینی همچنین بر مشکلات سینوسی و پلیپ بینی که منجر به خرناس کشیدن در خواب، آلرژی و اختلالات چشایی میشود تمرکز دارد. متخصص گوش حلق بینی ممکن است جراحی پلاستیک را برای حل مشکلات ساختاری در شکل بینی انجام دهد. متخصص گوش، حلق و بینی، می تواند لوله ای را در این دهانه وارد کند تا راه هوایی ایجاد کند یا ترشحات ریه ها را از طریق آن خارج کند.

متخصص گوش، حلق و بینی، اغلب این جراحی را برای درمان بیماری‌های عفونی و التهابی سینوسی، مانند سینوزیت مزمن یا پولیپ انجام می‌دهد. پزشک متخصص، ابزاری به نام آندوسکوپ را در بینی قرار می دهند که به آنها اجازه می دهد تا سینوس ها را ببینند. متخصص گوش و حلق و بینی، آزمایش‌های مختلفی مانند بررسی حساسیت‌ها، بیماری‌های ویروسی و سرطان را اجرا می‌کند. متخصص گوش و حلق و بینی دارو تجویز کرده، درمان را اجرا، شنوایی را آزمایش و بیمار را به پزشک مربوطه ارجاع می‌دهد. متخصص گوش و حلق و بینی جراحی پلاستیک و ساختاری را نیز به کمک میکروسکوپ‌های قدرتمند انجام می‌دهد.

  • این روش، ترمیم افتادگی پلک با از بین بردن پوست، ماهیچه یا چربی اضافی است که در صورت درمان نشدن میتواند بینایی شخص را مختل کند.
  • نام این تخصص ترجمه انگلیسی «Otolaryngology» می‌باشد و همین طور به اختصار متخصص ENT که اول واژه های Ear Nose ،Throat می‌باشد نامیده می‌شود.
  • می باشد استفاده می‌گردد؛ این عمل توسط متخصصین گوش و حلق و بینی انجام می شود؛ در این روش با برش بسیار کوچکی در ناحیه کولوملا دو سوراخ بینی را از هم جدا می‌سازند.
  • برای مثال متخصص مغز و اعصاب مشکلات مربوط به مغز یا سیستم اعصاب را درمان می‌کند و متخصصان چشم در درمان مشکلات مربوط به چشم و بینایی تبحر دارند.
  • متخصصان گوش و حلق و بینی برای تشخیص علت اختلالات ، آزمایش های مختلفی انجام می دهند.

در جلسه مشاوره تمام مشکلات و انتظارات خود را با پزشک مورد نظر خود مطرح نمایید. سپس می‌توانند ابزارهای جراحی از جمله لیزر را به منظور حذف موادی که سینوس‌ها را مسدود می‌کنند، وارد کرده و استفاده کنند. مشکلات تنفسی می تواند از خفیف، مانند استریدور، تا حاد، مانند انسداد شدید راه هوایی، متغیر باشد. ابتلا به انواع مختلف بیماری‌های زمینه ای می تواند باعث بروز این مشکلات شود. این وضعیت موجب التهاب مزمن و تورم مجاری بینی، همراه با تجمع مخاط و مشکلات تنفسی از طریق بینی میشود.

وزوز گوش چیست ؟

برای مثال متخصص مغز و اعصاب مشکلات مربوط به مغز یا سیستم اعصاب را درمان می‌کند و متخصصان چشم در درمان مشکلات مربوط به چشم و بینایی تبحر دارند. در این بخش از بدن اعصاب مهمی قرار دارند که مسئول کنترل بینایی، بویایی، شنوایی و حرکات صورت هستند. در ناحیه سر و گردن، دکتر گوش و حلق و بینی می‌تواند بیماری‌های عفونی، مجله خبری پزشکی تومورها خوش‌خیم و بدخیم (سرطانی)، تومورهای صورت و تغییر شکل صورت را درمان کند. دکتر امید ابراهیمی متولد سال 1351 ، فارغ التحصیل دوره پزشکی عمومی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. سپس در سال 1383 با اخذ رتبه اول بورد تخصصی گوش و حلق و بینی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرد.

دکتر محمد علی اکبری

در عارضه ی انحراف تیغه بینی، این دیواره به شدت از خط وسط فاصله گرفته و معمولاً منجر به مشکلات تنفسی و سینوزیت مزمن می شود. این شکاف، یک شکاف در قسمت دهان است که در آن لب، کام یا هر دو به طور کامل در طول رشد جنین رشد نمی کنند و باز میمانند. شکاف ها از نظر اندازه متفاوت هستند و این عارضه از شکاف های کوچکی که باعث مشکلات جزئی می شوند تا شکاف هایی که به طور جدی در بلع، صحبت کردن و تنفس اختلال ایجاد می کنند، متغیر هستند. بنابراین برای انتخاب جراح مناسب بهتر است که به میزان تجربه و نمونه‌ کارهای جراحان دقت کرده و با اشخاصی که نزد آن‌ها جراحی کرده‌اند مشورت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. حتی خوردن نوشیدن شان هم درست شود، و مشکلات سرگیجه شان نیز درمان شود. وجود توده هایی از جرم در گوش از عوامل دیگر در تاثیر شنوایی و ایجاد وزوز در گوش محسوب می شود.

تفاوت جراح پلاستیک و متخصص گوش، حلق و بینی