روانشناس کیست؟ مشاوره رایگان بهترین روانشناس های ایران جراح باما-تست مهندس پزشکی

اگرچه مجوز روانشناسان به صورت کلی است، اما موظفند حوزه‌های تخصصی خود را به نهاد نظارتی اعلام کرده و در محدوده صلاحیت خود فعالیت کنند. مثلاً یک دکتر روانشناسی که در زمان تحصیل خود دوره‌های آموزشی تخصصی کودکان را گذرانده، باید در حوزه تخصصی کودکان و روانشناسی که آموزش تخصصی خانواده را گذرانده است، باید در حوزه خانواده مشغول به کار شود. همه روانشناسان به صورت کاملاً تخصصی برای استفاده از آزمون‌های روانشناسی به منظور تشخیص و ارزیابی مشکلات آموزش دیده‌اند. آن‌ها با استفاده از انواع درمان‌ها یا روان درمانی به افراد کمک می‌کنند تا بر مشکلات خود غلبه کرده و یا آنها را مدیریت کنند.

نوجوانی با تغییرات زیادی در فرد همراه است و نحوه رفتار با نوجوان مساله بسیار مهمی است. روانشناسی نوجوان به فرد کمک می کند تا راحت تر با تغییرات خود کنار آمده و رفتارهای صحیح تری را انتخاب کند. انواع روانشناسی در شاخه های بالینی ، خانواده ، تحصیلی ، شغلی، مشاوره ، تربیتی و غیره مورد بررسی قرار می گیرد.

حرف‌های شما را به دقت گوش می‌دهند و باعث می‌شوند احساس بهتری داشته باشید. علاوه بر این اگر مشکل شما فراتر از یک درد و دل ساده باشد، احتمالا دوست شما نمی‌تواند بهترین راه‌حل را پیش روی شما بگذارد. در زمینه روانشناسی مثبت می‌توانید با دکتر شهریار شهیدی و دکتر الهام باغانی که از مشاوران تایید شده سیمیاروم هستند، مشاوره داشته باشید. در روان‌درمانی گروهی فرد تحت حمایت دیگر اعضای گروه تمام مهارت‌ها و مسائلی که باید یاد بگیرد را می‌شناسد و به آن‌ها پی می‌برد. و به‌این‌ترتیب می‌تواند رابطه بهتری با خودش و دنیای پیرامونش داشته باشد.

حسن محمودیان ، روانشناس

مراجع می‌تواند هرکسی و در هر گروه سنی از کودکان، نوجوانان، جوانان، افراد مسن، در قالب درمان‌های خانوادگی، زوج‌درمانی و گروه ‌درمانی باشد. یا همان OCD از جمله وسواس‌هایی است که موجب پریشانی، اضطراب و افسردگی فرد می‌شود. افرادی که به اختلالات وسواسی دچار هستند دائما با افکار تکراری و ترس‌های بی‌وقفه رو‌به‌رو می‌شوند که کنترلشان از دست فرد خارج است. شما بعنوان مراجع و کسی که تقاضای کمک دارید کاملاً متوجه شیوه برخورد درمانگر خود خواهید شد.

دکتر معصومه زارع ، روانشناس و مشاور خانواده

روانپزشک دارو تجویز می کند اما از سویی بطور معمول قرار نیست مشاوره روانشناسی بدهد زیرا در این زمینه تخصصی ندارد. اما در مقطع دکترا کسی‌که دکترای روانشناسی بالینی یا شاخه‌های دیگر دارد، چون مقطع دکترا را به‌پایان رسانده، اجازه‌ی درمان بیماری‌های روانی دارد. و اگر در مقاطع دیگری مثل روانسنجی یا تعلیم و تربیت دارای دکترا باشد، در مقطع مربوطه می‌تواند به درمان اقدام‌نماید. در بسیاری از کشورها مانند کشور اسکاندیناوی دکترای روانشناسی ۷ تا ۸ سال نیز می‌تواند به درازا بکشد. در نتیجه کسی که مدرک دکترای روانشناسی دارد، و اقدام به کار کردن در رشته‌ی روانشناسی به عنوان دکتر می‌کند، حداقل ۹ تا ۱۰ سال و حداکثر ۱۵ سال و یا بیشتر در دانشگاه درس خوانده است.

  • مثلا روانپزشکی‌که دوره‌ی روانپزشکی خود را تمام‌نموده، می‌تواند در بسیاری از دوره‌ها از قبیل رفتاردرمانی شناختی یا دوره‌های تحلیلی شرکت‌کند.
  • بیشتر اوقات، بعد از گذشت مدتی ناراحتی‌هایمان به پایان می‌رسند و به زندگی روال گذشته خود باز می‌گردد اما مواقعی وجود دارند که نمی‌توانیم به تنهایی از این چالش‌ها عبور کنیم و به کمک یک متخصص نیاز داریم.
  • مشاوره روانشناسی و مشاوره پزشکی از طریق فشردن دکمه تماس در پروفایل پزشک یا مشاور در وب اپ انجام می شود.
  • در حالی که روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده؛ اما برخلاف روانپزشکان پزشک نیست و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد.
مجله خبری پزشکیی کودک می تواند در این زمینه بیشترین کمک را به کودک و روش های پرورش والدین کند تا رشد کودک مطابق با بهترین شرایط پیش برود. این یعنی اینکه مشاور پس از اینکه مشکلات و مواردی که مراجع مطرح کرده است را جمع بندی می کند و هدف درمان را مشخص می کند. همچنین یک مشاور خوب اگر تشخیص دهد فرد با جلسات مشاوره یا مشاوره گروهی به نتیجه ای نمی رسد او را به روانپزشک ارجاع می دهد. بسیار مواردی پیش آمده که فرد از همکاری با مشاور اجتناب کرده یا به اخلاق و اشتباهات خود مصر بوده در نتیجه مشاور تشخیص می دهد که فقط دارو درمانی برای او پاسخ مطلوب می دهد و درنتیجه از او خواسته تا به روانپزشک مراجعه کند.