روانشناس خوب_ویژگی های روانشناس خوب چیست و چه مزایایی دارد؟ دکتر فهیمه رضایی-تست مهندس پزشکی

روانپزشکان پزشکانی هستند که در زمینه سلامت روان و درمان اختلالات روانی تخصص دارند. روانپزشکان بر خلاف روانشناسان، اغلب از دارو برای کمک به مراجعان خود به منظور کنترل اختلالات روانی (مانند افسردگی مزمن، اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی) استفاده می‌کنند. البته برخی از روانپزشکان نیز مانند روانشناسان روان درمانی انجام می‌دهند.

آیا می‌خواهید با کودکان کار کنید؟ قدم برداشتن در راستای یک روانشناس بالینی یا مددکار اجتماعی دارای مجوز گزینه‌های خوبی برای رسیدن به این هدف است. اصطلاح “درمانگر” غالباً بطور كلی در مورد تعدادی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی كه خدمات روان درمانی را به مراجعان ارائه می دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر خلاف تفکر اغلب افراد که فکر می‌کنند روانشناسان باید مدرک دکتری در رشته‌ی روانشناسی بگیرند، در روانشناسی، چند مسیر آموزشی و تربیتی متفاوت وجود دارد که می توانید در جهت این حرفه شایسته طی کنید.

لیست اطلاعات و تماس بهترین روانشناسان برای مشاوره آنلاین

افراد بسیاری می پرسند که روانشناس خوب چه کارهایی باید بتواند انجام دهد. یا اینکه چه مشاوری به طور قطع می تواند روی مراجع تاثیر مثبت بگذارد و حال او را بهتر کند. به طور کلی متخصص روانشناس خوب باید بتواند از ابتدا تا آخر مشاوره، شرایطی فراهم کند تا اعتماد، آرامش و اشتیاق فرد برای صحبت کردن مهیا شود و حین مشاوره از چیزی نترسد و نگران نباشد و با خیال راحت با مشاور صحبت کند. مخصوصا برای افرادی که درگیر اختلال شخصیتی هستند یا نگران و مضطرب هستند، گاهی ایجاد شرایط امن و آرام کار تقریبا دشواری است و اینکه آنها بتوانند به راحتی صحبتهای خود را بگویند، کاملا تخصص فرد مشاور است. افراد جوان اغلب همراه با تغییرات آشکار در رفتار، نسبت به شرایط ناراحت کننده واکنش نشان می دهند.

هر کسی براي طی کردن زندگی خود نیازمند این است که درامد داشته باشد روان شناسان هم بر پایه ی خدمات درمانی که به درمانجو می‌دهند از وی پول می گیرند. روانشناس خوب تمرکز و توجه خود را روی فرآیند درمان مراجع می گذارد نه اینکه نگاه خود را به ساعتش بیاندازد که با پایان جلسه از وی پول بخواهد. یکی از مهم ترين خصوصیت های یک روان شناس کارامد این است که با همکاري مراجع خود اهداف درمانی مشخصی را تعيين و براي دستیابی به آنها سعی کند. به عبارت ديگر، شما ميدانيد که قرار است در جلسات مشاوره چه هدف هایی دنبال شوند.

  • تفاوت این دو در آن است که افراد مبتلا به اختلال روانی باید توسط یک روانشناس خوب درمان شوند و مشاور تنها وظیفه هدایت افراد را دارد.
  • قیمت هر جلسه مشاوره بسته به نوع خدمات ارائه شده و نحوه مشاوره متفاوت است؛ اما مبلغ آن طبق تعرفه مشاوره و روانشناسی در سال مورد نظر تعیین می‌شود.
  • هزینه مشاوره روانشناسی در درمانکده از بهترین روانشناس تهران، در بازه قیمتی ۲۵۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.
  • سپس، با همکاری بیمار، طرح درمانی بر اساس نیازهای بیمار تدوین می‌شود.

اما نکته‌ی مهم اینست که در بسیاری از کشورها، شما نمی‌توانید از یکسری رشته‌های مجله خبری پزشکیی به شاخه‌های خاصی بروید. وقتی با یک شخص احساس صمیمیت می‌کنید بخش‌هایی از زندگی خصوصی خود را با او به اشتراک می‌گذارید. همیشه این ترس وجود دارد که راز شما توسط دوست یا نزدیکانتان برملا شود و یا از آن‌ها علیه شما استفاده کنند. کورا در آخرین جلسه‌ روان‌درمانی برای درمان‌گر خود یک هدیه‌ خداحافظی به جا گذاشت؛ یک قفل طناب کوهنوردی. به کمک چنین قفلی در کوه‌ها دو کوه‌نورد با طناب به نحوی امن به یکدیگر متصل می‌مانند تا اگر یکی افتاد، پیوند میان آنها همچنان برقرار باشد و او را از مرگ نجات دهد.

در نتیجه تا اینجا فردی‌که لیسانس و فوق‌لیسانس را گذرانده، حداقل بین ۵ تا ۶ سال درس خوانده‌است. بعضی از درمان‌گران حتی بخش بزرگی از زمان را سکوت می‌کنند و اجازه می‌دهند که سکوت‌شان کمک کند که بیماران واقعیت‌های ناراحت‌کننده را بیان کنند؛ برخی دیگر میان روند ساختارمند تمرینات و تکالیف منزل به ندرت توقف می‌کنند. در بیش از ۴۰۰ شیوه‌ روان‌درمانی که امروزه وجود دارد، روان‌شناس شما ممکن است تجسمِ یک درمان‌گر، شخص معتمد، متخصص بالینی، مربی سلامت ذهنی یا ترکیب، رنگ و سایه‌روشن دیگری از همه‌ این‌ها باشد. هیچ یک از ما نمی‌توانیم درباره‌ مسائل زندگی و تجربیات خود به طور کاملا عینی و منطقی قضاوت کنیم، تصمیم بگیریم و مطابق آن رفتار کنیم.

مشاوره خانواده آنلاین

یکی از عوامل اصلی که باعث می‌شود مردم به روانشناس مراجعه نکنند نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با کار و تخصص روانشناس است. گاهی مردم بر این تصور هستند که روانشناس گره‌ای از کار من باز نمی‌کند یا روانشناس‌ها چیزی بلد نیستند این تصورات همه از عدم شناخت و آگاهی مردم از کار روانشناس‌ها نشات می‌گیرد. دکتر لیلا جبلی با شهرداری های مناطق مختلف ایران همکاری های به سزایی داشته اند. دکتر جبلی انواع کارگاه های روانشناسی را با سابقه پنجاه ساله خویش برگزار می کنند.

رواندرمانگر و مشاورخانواده