بهترین دکتر روانشناس در ایران ️ از نگاه مردم【آپدیت سال1401】-تست مهندس پزشکی

مرگ عزیزان از مسائلی است که برای همه‌ی ما اتفاق میفتند و گاهی ما را از زندگی معمولمان خارج می‌سازد و باعث بروز افسردگی و ناراحتی‌های روانی در ما می‌شود. گاهی غم و رنج حاصل از مرگ عزیزان تا مدتی ما را درگیر خود می‌سازد و حتی منجر به بروز افسردگی خفیف در ما می‌شود. اما در بعضی از مواقع این درد و رنج تا مدت‌ها با ما می‌ماند و زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

  • مثلاً در بسیاری از کشورها از لیسانس روانشناسی‌عمومی یا لیسانس روانسنجی یا دیگر شاخه‌های روانشناسی نمی‌توان وارد روانشناسی بالینی شد.
  • دکتر حسن حق شناس مدرک دکترای تخصصی روانشناسی بالینی را از انستیتو روانپزشکی دانشگاه لندن در کشور انگلستان اخذ نمودند.
  • روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرآیند‌های ذهن انسان و سایر موجودات براساس روش‌های علمی است.
  • جلسات درمان روانکاوی به دلیل تحلیلی بودن طولانی تر از سایر رویکرد های روانشناسی است.
  • دکتر روانشناس آنلاین به منظور توسعه مهارت‌های شناختی و عاطفی، کاهش علائم بیماری روانی و مقابله با چالش‌های مختلف زندگی به افراد نیازمند کمک، مشاوره داده و سعی می‌کند که شرایط عاطفی و احساسی آن‌ها را بهبود دهد.

همانطور که متوجه شدید، تقریباً به اندازه گزینه‌های مدرک توضیحات شغلی برای انواع مختلف درمانگران وجود دارد. درمانگران در طیف گسترده‌ای از شغل‌ها و با جمعیت‌های متنوعی کار می‌کنند، بنابراین فرایند برنامه ریزی خود را با توجه به زمینه‌ای که می‌خواهید کار کنید شروع کنید. در این مسیر، شما ممکن است ترکیبی از کار با سلامت روان و همچنین سلامت جسمی انجام دهید. پیشنهاد می شود برای مشاهده لیست های طبقه بندی شده از طریق دکمه بالا و یا از صفحه نخست دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا بر اساس مدرک تحصیلی لیست های طبقه بندی شده را مشاهده نمایید.

چگونه مشکل دیر بیدار شدن را حل کنیم؟

روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرآیند‌های ذهن انسان و سایر موجودات براساس روش‌های علمی است. از ابتدای روانشناسی تاکنون روانشناسی شخصیت جایگاه خود را در بین علم ها داشته است. روانشناسان شخصیت جنبه های شخصیت ، ویژگی های ارادی و بدنی افراد ، جنبه های درکی و ..

زمانی که هیجانات شدیدی را تجربه می‌کنیم، توانایی انتخاب بهترین مسیر را نداریم و اغلب اشتباه رفتار می‌کنیم و یا دچار سردرگمی می‌شویم. بنابراین بهتر است از فردی متخصص راهنمایی بگیریم تا مرزهای سالم روانی را ایجاد کنیم. بررسی تفاوت میان این متخصصان می‌تواند به مراجع کمک کند که برای رفع مشکل و درمان خود به متخصص درست مراجعه کند.

مشاوره آنلاین روانشناس

پس زمانیکه به دکتر مجله خبری پزشکی مراجعه‌می‌کنیم، باید ببینیم دکتر مربوطه در شاخه‌ای که ما مشکل داریم، متخصص هست یا نه. که البته در کشورهای پیشرفته، یکی دیگر از کارهای مشاور روانشناس در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس، ارایه‌ی همین مشاوره‌ی اولیه است که به کدام دکتر و به کدام متخصص باید مراجعه نمایید. مشاور کسی است که مدرک خود را در حوزه مشاوره گرفته است و با نام‌های درمانگر یا مشاور خطاب می‌شود. به‌طورکلی، در ایران مرزهای مشخصی بین روانشناس بالینی و مشاور وجود ندارد. حتی اگر واحدهای دانشگاهی آن‌ها بررسی شود، مشابهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

بااین‌حال، حدود سی واحد با هم تفاوت دارند که باعث می‌شود تمرکز روانشناسی بالینی روی اختلالات روانی، تشخیص و درمان آن‌ها باشد. بنابراین می‌توان این‌طور این دو را از یکدیگر تفکیک کرد که یک دکتر روانشناس بالینی در تمام اختلالات روانی تخصص دارد و آن‌ها را می‌شناسد. با تشخیص یک اختلال در مراجع خود، پروتکل درمانی خاصی را تدوین می‌کند و با استفاده از رویکردهای درمانی مختلف به درمان او می‌پردازد. در واقع بهترین نوع درمان، درمانیست که بر پایه‌ی تخصص مربوطه باشد نه بر پایه‌ی دارو دادن و دارو ندادن. البته شایان ذکر است که امروزه بسیاری از دوره‌های درمان در شاخه‌ی غیردارویی به بسیاری از روانپزشکان نیز داده می‌شود. مثلا روانپزشکی‌که دوره‌ی روانپزشکی خود را تمام‌نموده، می‌تواند در بسیاری از دوره‌ها از قبیل رفتاردرمانی شناختی یا دوره‌های تحلیلی شرکت‌کند.

شما به این نکته مهم پی خواهید برد که روان شناس شما عمیقا اظهار همدلی و هم دردی با شما دارد یا خیر. همدلی و هم دردی چیزی ورای کلمات و جملات است و در این مورد شما باید با دل و جان خود هم دردی را حس کنید. ممکن است کسی در مقام روان درمانگر، در کار تجزیه و تحلیل روابط دیگران موفق باشد اما در کار تجزیه و تحلیل خود موفق نباشد. پرستاران روانپزشکی پیشرفته ملزم به داشتن مدرک فوق لیسانس یا بالاتر در پرستاری سلامت روان هستند. همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند در تعدادی از سِمت‌های مختلف بهداشت روان کار کنند. اگر هدف شما درمانگر شدن است، اولین قدم شما کسب مدرک لیسانس روانشناسی خواهد بود.