چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟ مراجعه به روانشناس شقایق درویشی-تست مهندس پزشکی

عادت‌های مخربی مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌تواند باعث بروز اختلالات روانی شدیدی در افراد شود همچنین در طولانی مدت بر سلامت جسمی آنها هم اثر بگذارد بنابراین ترک این عادت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مراجعه به مجله خبری پزشکی در چنین مواقعی به افراد کمک می‌کند تا به تدریج این عادات را کنار بگذارند. اینکه چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم سوالی است که ممکن است برای افراد زیادی پیش بیاید. بسیاری اعتقاد دارند که مراجعه به روانشناس تنها برای کسانی که دچار اختلال‌های روانی و یا مشکلات روحی هستند لازم است در صورتی که این تصور اشتباه است.

برخی افراد، سال ها درگیر مشکل افسردگی هستند و احساس می کنند در چاهی افتاده اند که توان خارج شدن از آن را ندارند. خوشبختانه روش های مطمئن و تأیید شده ای برای درمان افسردگی وجود دارد. اکثر ما می توانیم به تنهایی یا با کمک اطرافیان خود با بیشتر این چالش ها کنار بیاییم. اما گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند که در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس می تواند به ما کمک کند.

  • یکی از تفاوت‌های اصلی در مورد درمانگران این است که یک روانشناس دارای مدرک دکترا است، در حالی که یک مشاور معمولاً دارای مدرک کارشناسی ارشد است.
  • هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین در درمانکده به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود.
  • روانشناسان در کمک کردن به افراد در روبرو شدن با اختلالات افسردگی و غلبه کردن بر آنها موفقیتهایی داشته اند.
  • یکی از عوامل اصلی که باعث می‌شود مردم به روانشناس مراجعه نکنند نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با کار و تخصص روانشناس است.

اینکه شما کدام‌یک از این دو را انتخاب کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از روانپزشکان تنها دارو تجویز می‌کنند و روان‌درمانی نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید این‌طور انتخاب کنید که هم‌زمان به هر دو مراجعه کنید تا از مزایای روان‌درمانی و دارودرمانی بهره‌مند شوید. علاوه بر درمان بیماری‌ها، روانشناس بالینی کارهای تحقیقاتی، آموزش و تست‌های روانشناسی را نیز ممکن است انجام دهد.

در لیست دکتر روانشناس تهران، شما به پروفایل شخصی آنها دسترسی دارید. می‌توانید با خواندن خدماتی که این رواشناسان ارائه می‌دهند، روانشناس مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین برای بررسی کیفیت عملکرد روانشناس مورد نظر می‌توانید از سیستم امتیازدهی که در پروفایل شخصی ایشان وجود دارد و نظراتی که کاربرانی که به روانشناس مورد نظر مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید. حمله هراس؛ یکی دیگر از مشکلاتی که فرد ممکن است به آنها دچار شود و به کمک روانشناس نیاز داشته باشید، حمله هراس است. پنیک اتک یا حمله هراس درواقع حالتی هیجانی است که فرد با اضطراب شدید تجربه می‌کند و نیازمند درمان روانپزشک یا روانشناس است. همانطور که گفته شد، بسیار پیش می آید که مراجعی اختلال شخصیتی شدیدی دارد و روحیه او بسیار حساس است یا ممکن است تحت تاثیر رفتار مشاور برخورد بدی داشته باشد.

بهترین مقالات روانشناسی

اما در اکثر کشورهایی که در روانشناسی پیشرفته‌اند، اجازه‌ی ورود در رشته‌های بالینی یا بقیه‌ی شاخه‌های روانشناسی در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا به‌فرد نمی‌دهند اگر دوره‌ی لیسانس مربوطه‌ی این رشته را نخوانده‌باشند. که این مطلب بستگی به جایگاه روانشناسی و پیشرفت آن در کشورها تغییرمی‌کند. گام اول پیدا کردن یک روانشناس خوب در نزدیکی محل سکونتتان است تا رابطه‌ای باز، ارتباطی مؤثر و موفق را با او آغاز کنید . پس از این کار برای به حداکثر رساندن سلامتی روان و کمک به زندگی بهتر کافیست با روانشناس خود همکاری کنید. زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود. در این مطلب به بررسی دقیق بهترین زمان مراجعه به روانشناس در شرایط مختلف می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که دکتر مهرنوش دارینی از جمله بهترین دکتر روانشناس در ایران محسوب می شوند که در راستای جلب رضایت عموم مردم نهایت تلاش خود را به ارمغان می آورند. مشاوره ی آنلاین باعث شده است که در سرتاسر دنیا و هم چنین ایران، مردم بسیار از این موضوع استقبال کنند و هم چنین از آن استفاده کنند. در برخی از کشورها، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند دکتر روانشناس شوند.

روان شناس و مشاور

یکی از تفاوت‌های اصلی در مورد درمانگران این است که یک روانشناس دارای مدرک دکترا است، در حالی که یک مشاور معمولاً دارای مدرک کارشناسی ارشد است. اغلب روانشناسان، افسردگی را بدون دارو و با راهکارهای روانشناختی درمان می‌کنند، اما گاهی تجویز دارو لازم هست که ممکن است در چنین شرایطی روانشناس شما را به یک روانپزشک در تهران نیز ارجاع می دهد. در این مطلب سعی دارم درباره برخی از مهمترین مشکلاتی که لازم است به روانشناس مراجعه کنیم، صحبت کنم. مشکلاتی که اگر اقدام جدی برای حل آن ها نشود، درمان نخواهند شد و حتی به مرور زمان شدیدتر می شوند. ویژگی مشترک تمامی این مشکلات این است که زندگی عادی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد و خود فرد به تنهایی قادر به حل آن ها نیست. افراد ناتوان و یا بیماران می‌توانند از خدمات ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنند.

روانشناس کودک ، بازی درمانگر

به منظور رزرو نوبت مشاوره انلاین، ابتدا باید به سایت درمانکده مراجعه کرده و سپس روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله باید تاریخ و ساعت جلسه مشاوره آنلاین را انتخاب کرده و بعد از پرداخت هزینه مشاوره انتخاب خود را نهایی کنید. سلامت روحی و روانی فرد، باید در سنین جوانی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. چرا که جوانان در این دوره به طور مستقل در جامعه فعالیت می‌کنند و عدم سلامت روحی و روانی آن‌ها می‌تواند برای خودشان و جامعه خطر آفرین باشد.