وظایف متخصص گوش و حلق و بینی چیست? جراح بینی اصفهان-تست مهندس پزشکی

یک متخصص گوش و حلق و بینی باید 7 سال در دانشگاه علوک پزشکی جهت مدرک پزشکی عمومی ، 4 سال دیگر برای مدرک تخصصی و سپس 2 سال برای مدرک فلوشیپ آموزش ببینند. متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می توانند بیماری ها و سرطان های صورت و حنجره و سر و گردن را جراحی و درمان کنند. همچنین جا اندازی شکستگی استخوان های بینی و صورت نیز توسط این متخصصین انجام می شود.

با استفاده از ابزاری به نام آندوسکوپ از طریق حفره های بینی امکان بررسی و جراحی سینوس ها فراهم می شود. در زیبایی بینی و صورت حتی یک میلی متر اشتباه منجر به نارضایتی است و عمل بسیار حساس است. امروزه در عصر مدرن آلرژی و حساسیت به علت آلودگیهای مکرر هوا، بیماری مهمی شده است. خارش بینی و حلق و حنجره گرفتگی بینی و عطسه مکرر و آبریزش بینی مهمترین عوارض و علایم آلرژی در سر و صورت و بینی و حلق می باشد. بزرگی ادنویید و لوزه در اثر آلودگی هوا و سرماخوردگی مکرر و عفونت و آلرژی ایجاد میشود که باعث تغییر شکل فک و صورت و بینی میشود لذا درمان ادنویید و لوزه و آثار آن روی گوش اهمیت فراوانی دارد.

فهرست روش های درمانی زیر، نمای کلی از دامنه وسیع و گسترده ی کاری متخصصان گوش، حلق و بینی را ارائه می دهد. متخصصان گوش و حلق و بینی با تلفیق دانش پزشکی و مهارت های جراحی برای درمان بیماران خود، میتوانند طیف وسیعی از بیماری‌ها را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام کنند. پزشک گوش، حلق و بینی در تشخیص تمام امراضی که به این قسمت های بدن مربوط میشود، تخصص دارد.

  • یک متخصص گوش و حلق و بینی باید تمامی نکات مربوط به درمان مورد نظر را با صبوری و حوصله به بیمار توضیح دهد.
  • متخصص گوش و حلق و بینی رشته ای از پزشکی می باشد که در آن مشکلات گوش و بینی و گلو ، سر و گردن مورد بررسی قرار گرفته و درمان می شود.
  • یک پزشک عمومی بعد از شرکت در آزمون تخصصی و قبولی در این رشته به مدت پنج سال آموزش های لازم را فرامی‌گیرد و به طبابت می‌پردازد.
  • جراحی پلاستیک، برداشتن پولیپ، اصلاح شکاف دهان و معالجۀ سرطان در بخش‌های مختلف گوش، حلق و بینی بر عهده متخصص مربوطه است.
  • گاهی اوقات ، مشکلات بینایی ، شنیداری و بویایی به خاطر اختلالات سر و گردن به وجود می آید که تشخیص آن برعهده پزشکان این تخصص است.

یک متخصص گوش حلق بینی اختلالات گوشی شامل کمشنوایی، اختلال در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان میکند. متخصص گوش حلق بینی همچنین بر مشکلات سینوسی و پلیپ بینی که منجر به خرناس کشیدن در خواب، آلرژی و اختلالات چشایی میشود تمرکز دارد. متخصص گوش حلق بینی ممکن است جراحی پلاستیک را برای حل مشکلات ساختاری در شکل بینی انجام دهد. متخصص گوش و حلق و بینی باید حدود ۸ سال آموزش دیده و پس از طی دوره‌های پزشکی عمومی، کارآموزی و قبولی در آزمون وارد کار شود.

دکتر ایران سیف

ممکن است متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان موثرتر بیماران با بدخیمی های پوستی و شکستگی های صورت با سایر تخصص ها مانند پوست و جراحی فک و صورت همکاری داشته باشد. یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینهی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده مجله خبری پزشکی است. جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش حلق بینی به بیماریهای حنجره، سینوسها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد. متخصص گوش حلق بینی همچنین دورههایی در حوزهی علوم ارتباطی شامل درمان گفتاری و شنیداری، طی کرده است.

متخصص گوش و حلق و بینی در شهر ری