وظایف متخصص گوش و حلق و بینی چیست? جراح بینی اصفهان-تست مهندس پزشکی

تراكستومي ممكن است به صورت اورژانسی در مواردی مانند سرطان حنجره پیشرفته که با انسداد راه هوایی همراه است ضروری باشد. گوش، حلق و بینی سه اندام مهم بدن انسان هستند که وظایفی حیاتی بر عهده مجله خبری پزشکی دارند. به خاطر پیچیدگی‌هایی که در این بافت‌ها وجود دارد، علائم متعددی نشان‌دهندۀ آسیب وارد شده بر آن‌ها هستند. به همین دلیل تشخیص بیماری‌های مرتبط بر عهدۀ متخصص گوش، حلق و بینی است.

دکتر فرناز فرشباف

وقتی فردی با علائم اختلال در سیستم گوش، حلق و بینی، به دکتر متخصص مراجعه می‌کند، شرح حال او بررسی می‌شود. دکتر به سابقۀ پزشکی بیمار نیاز دارد تا عوامل متعددی را بررسی کند؛ بنابراین فرد باید علائم آزاردهنده را فهرست کند و توضیحات دقیق به دکتر بدهد. کارسینوم سلول سنگفرشی، ملانوما، سارکوم، پاپیلومای معکوس (تومور خوش خیم) و گرانولومای میانی نمونه‌های سرطان هستند.

بنا بر اظهارات آکادمی آمریکایی گوش و حلق و بینی، تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن، قدیمی‌ترین تخصص پزشکی در ایالات متحده است. واژه otorhinolaryngology یا مخفف آن از ریشه یونانی واژه‌های otos (گوش)، rhino (بینی)، laryngo (نای) و logos (دانش) گرفته شده است. دکتر گوش و حلق و بینی پزشکی است که در مورد بیماری‌های گوش، بینی، گلو، صورت، سر و گردن آموزش دیده و تمام بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی را درمان می‌کند. به عنوان مثال، استخوان‌های گوش داخلی که به اندازه یک برنج کوچک هستند، نقشی حیاتی و مهم در عملکرد گوش را بر عهده دارند.

  • شما بهتر است قبل از هر جراحی نکات قبل از جراحی و نکات پس از جراحی را بررسی نمایید و اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید تا یک جراحی موفق را با توجه به نکات و رعایت مراقبت های قبل و بعد ازجراحی داشته باشید .
  • متخصصان همچنین برای انجام جراحی های پلاستیک چه بمنظور زیبایی و چه بخاطر اصلاح ساختاری از میکروسکوپ های فوق پیشرفته کمک می گیرند تا بتوانند ساختار بینی را تغییر دهند.
  • برخی متخصصان مطالعاتی اضافی برای تخصص یافتن در یکی از این هفت حوزه انجام می‌دهند و خدماتشان را به این تخصص محدود می‌کنند.
  • تیم متخصصین گوش و حلق و بینی، طوری کار می کنند که شرایط برای بیمار با اختلالات گوش، حلق و بینی هموار کنند.
  • ابتلا به این عارضه باعث بروز شرایطی میشود که بر سیستم عصبی مرکزی و اندام‌های گوش داخلی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث سرگیجه شود.

بعضی پزشک‌ها در روش رینوپلاستی بسته تبحر بیشتری دارند تا روش باز و بعضی دیگر بلعکس. از طرفی ممکن است شرایط بینی شما به گونه‌ای باشد که یک روش برای شما مناسب‌تر از روش دیگر باشد، اما به هر حال دست بیمار برای انتخاب روش باز است و مطلوب بودن جراحی زیبایی شما بیش از هر چیزی به تبحر و تسلط جراح در آن روش جراحی بستگی دارد. می‌توان گفت که هم در میان جراحان و هم مراجعین روش باز بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و استفاده از این روش رو به گسترش است. به صورت کلی زمانی عمل بینی موفقیت آمیز تلقی می‌شود که در مرحله اول عملکرد صحیح راه تنفسی برقرار باشد و فرد به راحتی بتواند نفس بکشد. به این منظور لازم است که جراح با ساختار و آناتومی بینی و مشکلات مربوط به آن آشنایی کافی داشته و مهارت پزشکی بالایی داشته باشد.

مشکلاتی مثل کم شنوایی، پارگی و آسیب های پرده گوش، ضربه به گوش، گرفتگی کانال گوش، عفونت های حاد و مزمن، التهاب های گوش، تومورهای گوش، اختلالات تعادلی و سرگیجه های مرتبط با لابیرنتیت، بیماری منیر و … عفونت مزمن گوش که اوتیت میانی مزمن نیز نامیده می‌شود، التهاب یا عفونت گوش میانی است. این بیماری در حالت تکرار شونده و مزمن آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی نظیر آسیب دائمی به گوش با ناشنوایی جزئی یا کامل، ماستوئیدیت، کلستئاتوم (رشد پوست گوش میانی)، مننژیت و آبسه اپیدورال (التهاب و عفونت در اطراف مغز)، فلج صورت شود.

سمعک هم راهکاری برای کنار آمدن با کم شنوایی یا ناشنوایی به حساب می‌آید. در صورتی که افراد برای انجام جراحی های زیبایی صورت به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کند دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد. دکتر مجید کاظمی یکی از پرسابقه ترین جراحان زیبایی بینی در ایران هستند که فعالیت بین المللی دارد و بیماران از کشورهای همسایه را هم ویزیت و عمل میکنند.

وظایف متخصص گوش و حلق و بینی چیست?