:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.-تست مهندس پزشکی

بااین‌حال در صورت دندان‌درد، عفونت و خون‌ریزی لثه و دندان‌ها، وجود زخم‌های غیرمعمول در دهان، پوسیدگی واضح در دندان‌ها، به‌هم‌ریختگی نظم دندان‌ها و مواردی ازاین‌دست باید حتما به دندان‌پزشک مراجعه کرد. دندان‌پزشک شما ممکن است بتواند این مشکلات را درمان کند یا شما را برای درمان به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد. درمان اصلاحی ممکن است شامل پشت‌بند و محکم کردن موقعیت دندان‌ها یا دستگاه متحرک و متعاقباً یک دستگاه نگهدارنده برای حفظ موقعیت صحیح دندان باشد. انواع ارتودنسی دندان متناسب با شرایط فک، موقعیت قرارگیری دندان‌ها، سن بیمار، میزان شدت بیرون‌زدگی دندان‌ها ارائه می‌شود. یکی دیگر از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی ارائه شده در کلینیک‌های دندان پزشکی، Dental fissure sealants نام دارد که در این روش شکاف‌ها و درزهای بین دندان‌ها پر می‌شود. معمولا در این روش فواصلی که بین دندان‌ها وجود دارد با استفاده از متریالی به‌خصوص پر خواهد شد.

موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی دانشکده داروسازی در کردستان

این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت. ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

  • معمولا در کلینیک ها دندانپزشک یک حقوق ثابت دارند و علاوه بر آن به ازای هر بیمار، درصدی هم به عنوان حق العمل دریافت می‌کند که بستگی به توافق و قرارداد بین مالک کلینیک و دندانپزشک دارد.
  • محافظ‌های دهان ابزارهای محافظی هستند که دندان‌ها و لثه‌ها را می‌پوشانند تا از آسیب به دندان‌ها، لثه‌ها، لب ها، زبان و فک ها جلوگیری کنند.
  • کیفیت آموزش‌های تئوری و عملی در دانشگاه‌های اروپایی بسیار بالا است و فارغ‌التحصیلان دانش و مهارت کافی برای اشتغال و کسب درآمد دارند.
  • به همین دلیل حتی در مواردی این دست از خدمات دندانپزشکی در زمره خدمات زیبایی نیز قرار می‌گیرند.
  • تمامی حقوق این سایت برای کلینیک تخصصی دندانپزشکی سامیا محفوظ می باشد.
  • وظیفه اصلی یک دندانپزشک تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان است و به همین علت شاید بهتر باشد این رشته را دهان پزشکی نامید.

درمان‌های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب‌های جدی به دهان، دندان و فک موردنیاز باشد. «دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل تحصيل آزمون پذیرش دستيار در رشته های تخصصی دندان‌پزشکی سال ٩٨ وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی». آزمون‌ کتبی دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی امروز ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی برگزار شد. دوره های آنلاین ویژه ای برای تحصیل در رشته دندانپزشکی برگزار می شود.

سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. خطر پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و ازدست‌دادن دندان‌ها را می‌توان با رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی کم قند و کم اسید، استفاده از محافظ‌های دندان هنگام ورزش‌کردن و مراجعه منظم به دندان‌پزشک کاهش داد. خدمات درمانی معمولا به دنبال دندان‌درد، پوسیدگی دندان، جرم گرفتن دندان‌ها، عفونت لثه و دندان، عفونت‌های ریشه و دیگر خدمات دندان پزشکی موردنیاز است.

دبیر شورای آموزش مجله خبری پزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی از اعلام نتایج آزمون کتبی در ظهر امروز ۱۶ آذر خبر داد. مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز با استقرار بیش از ۱۰۰ دندانپزشک و پزشک متخصص جهادی، خدمات رایگان دندانپزشکی و پزشکی به مردم استان خوزستان ارائه می‌دهد. دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا در مورد مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی تجدید نظر کند. این کار با ابزار خاصی برای‌ اندازه‌گیری عمق فضای بین دندان‌ها و لثه انجام می‌شود. اگر لثه‌های سالمی داشته باشید عم فضای بین دندان و لثه کم است ولی هنگامی که افراد به بیماری‌های لثه مبتلا می‌شوند این فضا ممکن است عمیق تر شوند.

خدمات اورژانسی دندانپزشکی شامل چه مواردی هست ؟