:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.-تست مهندس پزشکی

این شیوه درمانی نیز علاوه بر این که یکی از انواع خدمات و درمان های مجله خبری پزشکی معمول است، یکی از روش‌های پرتقاضا برای زیبایی دندان‌ها نیز محسوب می‌شود. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی به دنبال دندان درد شدید نیاز است. خصوصا در کودکان یا افراد مسن‌تر به دنبال شدت یافتن پوسیدگی دندان و عفونت ریشه و لثه، باید دندان معیوب کشیده شود. ازاین‌رو می‌توان کشیدن دندان را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های درمان دندان نیز معرفی کرد. برای دندان از مواد پرکننده (رنگ دندان یا نقره‌ای) یا روکش دندان استفاده می‌شود.

خلاصه‌ای از مطالب مطرح شده بعضی از درسهای تخصصی الزامی

شایان‌ذکر است که فرانسه در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های دندان‌پزشکی برای آرایشگران عمومی را ممنوع اعلام کرد و از آن به بعد این دسته از آرایشگرها تنها به خدمات آرایشگری می‌پرداختند. بله؛ در ایران در حال حاضر امکان تحصیل تا دوره فوق تخصص رشته دندانپزشکی وجود دارد. طی سالیان اخیر پذیرش در رشته دندانپزشکی نسبت به جمعیت شرکت کنندگان افزایش یافته، ولی با این حال در برخی از شهرستان های کشور شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. دندان پزشکان با توجه به شرایط کاری و محل کار درآمدهای متفاوتی دارند. در کل طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند و به عنوان مثال دندان پزشکی که در کلینیک کار می کند، علاوه بر یک حقوق ثابت، به ازای مداوای هر بیمار درصدی نیز به او تعلق می گیرد.

کلینیک دندانپزشکی سامیا با بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات دندانپزشکی و همکاری با اساتید دانشگاهی و متخصصین حوزه های مختلف دندانپزشکی، کلیه خدمات دندانپزشکی را با بالاترین کیفیت به شما همراهان گرامی ارائه می کند. دندانپزشکی یا ، شاخه ای از علوم پزشکی است که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها، اختلالات و مشکلات حفره دهان، دندان و همچنین مخاط دهان، ساختارها و بافتهای مجاور و مرتبط با دندان (به ویژه در ناحیه فک و صورت) می شود. بسیاری از علاقه‌مندان به رشته دندانپزشکی، به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند که در عین حال شهریه‌ و مخارج زندگی بالا نباشد.

فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

محصلان این رشته باید از نظر کارهای فیزیکی و عملی نیز مهارت لازم را داشته باشند؛ زیرا آنها باید تمام چیزهایی که به صورت تئوری آموزش دیده اند، باید در عمل انجام دهند. با توجه به این که دندان پزشکی یک رشته سخت است، بنابراین داوطلبان سخت کوش، باهوش و توانا می توانند در آن پذیرفته شوند. کرمانشاه- رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود فضای آموزشی از پیشرفت ۹۰ درصدی دانشکده جدید دندانپزشکی کرمانشاه خبر داد.

  • افتخار داریم ازجمله اولین و محدود مراکز درمانی دندانپزشکی دارای کنترل کیفیت ISO باشیم .
  • به‌صورت کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، خصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی دوساله حتما برای معاینات دندان به دندان‌پزشکی مراجعه شود.
  • دندان‌پزشک از مته و ابزارهای دیگر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می‌کند.
  • برای بهره مندی از خدمات تخصصی مشاوره تحصیلی آویژه، با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.
  • توجه داشته باشید که یک دندانپزشک با تجربه که از فناروری‌های مدرن استفاده نمی‌کند، نمی‌تواند بهترین درمان را به شما ارائه کند.
  • مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی و کاهش پرداخت از جیب مردم خبر داد.

متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند. ممکن است که یک دندانپزک عمومی بتواند بخشی از وظایف این متخصص را انجام دهد اما ترمیم و اصلاح طرح لبخند به صورت تخصصی تنها از یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بر می آید. این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد. تاریخ دندانپزشکی تقریباً به اندازه تاریخ بشریت و تمدن باستانی است که قدیمی‌ترین شواهد آن مربوط به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد است. بقایای دوره‌های اولیه هاراپان از تمدن دره ایندوس (در حدود ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد) شواهدی از دندان‌های حفر شده در ۹۰۰۰ سال قبل را نشان می‌دهد و بر همین مبنا، تصور می‌شود که جراحی دندان اولین تخصص در پزشکی بوده است. البته ایجاد گرایش‌های جدید و متنوع این رشته امکان درآمدزایی آن را بیشتر می‌کند خصوصا اگر مهارت‌های لازم و کافی داشته باشید.