نوبت دهی بهترین پزشکان متخصص زنان، زایمان و نازایی تهران دکتریاب-تست مهندس پزشکی

عدم اطلاع از این بیماری ها و یا وجود شرم و حفظ عفت بانوان در گذشته از مراجعه به پزشک خودداری می کردند و به این ترتیب جان خود را از دست می دادند. از این رو در پزشکی شاخه ای به عنوان پزشکی زنان یا جینوکولوژی به وجود آمد تا زنان بتوانند به راحتی به متخصص زنان مراجعه کرده و به راحتی به درمان بیماری خود بپردازند. هر چند در بسیاری از کشورها مردان نیز در این زمینه فعالیت دارند و به درمان بیماران می پردازند. مجله خبری پزشکی به عبارتی هر خانمی که قصد بارداری دارد باید تحت نظر یک متخصص زنان قرار بگیرد تا مراقبت‏ های دوران بارداری و بررسی‏ های لازم را تحت نظر وی انجام دهد. علاوه بر اختلالات هورمونی و بیماری‌های متعدد مرتبط با آن، سندروم پیش از قاعدگی نیز زنان را به مطب دکتر زنان و زایمان هدایت می‌کند. تغییرات خلق و خو مانند اضطراب، عصبانیت و پرخاشگری و گریه کردن، کاهش تمرکز و گوشه‌گیری از نشانه‌های روحی آن است.

  • در زیر ، یک چک لیست وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد خود را برای پرسشنامه ژنتیکی آماده کنید .
  • همچنین به مراقبت، درمان طبی و جراحی مناسب در حین بارداری، زایمان طبیعی و عارضه دار یا در موارد مورد نیاز می‌پردازند.
  • به طور کل مراجعه به فوق‏ تخصص ‏های زنان با نظر پزشک معالج (و نه خود بیمار) انجام می‌شود.
  • دکتر زنان و زایمان و نازایی در دو حیطه‌ی بیماری‌های زنان و مراقبت‌های زایمان فعالیت می‌کنند.
  • رشد نوزاد بررسی شده و به نگرانی ها و سوالات مادر پاسخ داده می شود.

زیرا بسیاری از همین علائم کوچک، در صورت عدم توجه می تواند منجر به ایجاد خطرات جانی برای نوزاد یا مادر شوند. پزشک زنان و زایمان باید عشق، علاقه، صبر و حوصله بالایی داشته باشد. چرا که یک خانم در حین زایمان شرایط بسیار حساسی داشته و حرکات و حرف های غیر ارادی بسیاری را از خود بروز می دهد و یک پزشک باید با صبر و حوصله به او آرامش داده و به یاد داشته باشد که مسئولیت جان دو نفر یعنی مادر و کودک به عهده اوست. شاید بتوان به جرات گفت که منظم کردن چرخه قاعدگی و عادت ماهیانه و بررسی مشکلات مربوط به این دوره و رفع آنها خود می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. زیرا عدم توجه به این نامنظمی ها خود می تواند زمینه ساز بیماری هایی مانند افسردگی ، استرس، کیست های تخمدان، سرطان، اختلالات هورمونی و …

دکتر حسن مقدمی

7- من یک فامیل هم خون مبتلا به یک بیماری نقص قلبی دارم که با آن متولد شده است . اگر هر کدام از شما دو نفر ، سابقه خانوادگی یک بیماری ویژه را دارید ، شما و همسرتان بهتر است از لحاظ وجود این بیماری خاص ، قبل از باردار شدن بررسی شوید . آگاهی قبل از این اطلاعات ، به مسئول مراقبت بهداشتی شما کمک خواهد کرد تا احتمال وقوع نقایص هنگام تولد یا اختلالات ژنتیکی را در نوزاد شما ارزیابی کند . عاقلانه آن است که به مادر گفته شود این مورد پارگی کیسه آب به احتمال فراوان ربطی به ختم حاملگی قبلی ندارد ( تا احساس گناه احتمالی بر طرف شود ) . جدیت مشکل را باید صادقانه برای والدین طرح کرد و برنامه درمانی همانند بالا مطرح شود ( هرچه کیسه آب زودتر پاره شوند احتمال هیپوپلازی ریوی و ناهنجاری اسکلتی بیشتر است ) . مدخل واژن را نگاه کنید و بند ناف ( پرولاپس ناف ) یا نشست مایع ( محلول ضد عفونی کننده را با مایع آمنیون اشتباه نگیرید ) را جستجو کنید .

جراح و متخصص زنان و زایمان و امورنازایی

برای درمان بیماری‌هایی مانند کیست تخمدانی، مشکلات زنان در دوران یائسگی و تورشن تخمدان می‌توانید از لیست پزشکان متخصص زنان، زایمان و نازایی زیر نوبت دریافت کنید. متخصص زنان، زایمان و نازایی که معمولا با عنوان دکتر زنان خطاب می‌شود، در زمینه تشخیص و درمان مشکلاتی چون قاعدگی نامنظم، دردهای ناحیه واژینال، دردهای سینه، کیست‌های تخمدان، کیست سینه، افتادگی رحم و مثانه، عفونت‌های واژن و موارد این چنینی فعالیت می‌کند. در صورتی که به عوارضی مانند ترشحات واژینال غیرمعمول، آندومتریوز، دردهای ناحیه پستان، بیماری‌های تناسلی و غیره دچار شدید، باید به متخصص زنان، زایمان و نازایی مراجعه کنید. هستید، می‌توانید در این صفحه از میان بهترین متخصصان زنان و زایمان تهران، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان خوب، مشکل خود را درمان کنید. در گذشته دانش کافی برای تشخیص بیماری‌های زنان وجود نداشت؛ اما در حال حاضر، با رشد این شاخه از علم پزشکی، پزشکان متخصص زنان زایمان و نازایی با افزایش آگاهی مردم و به خصوص زنان، در شناخت و درمان به موقع بیماری‌ها و عواملی که بر سلامت آن ها تاثیرگذار است، کمک می‌کنند.

در سال ۱۳۰۰، مریضخانه نسوان توسط دکتر امیر اعلم افتتاح شد و با استخدام پزشکان خارجی که در مامایی و بیماری های زنان تخصص داشتند، به کار خود ادامه داد. پیش از این در درمانکده با تفاوت مامایی و متخصص زنان و زایمان آشنا شدید. خوشبختانه در حال حاضر درمان‌های متعددی برای نازایی تعریف شده و با دریافت وقت ویزیت با بهترین دکتر ناباروری در تهران و دیگر شهرهای کشور، می‌توان مراحل درمان ناباروری و رسیدن به بارداری سالم را طی کرد.

فاطمه منصوری مقدم – فلوشیپ نازایی

بهتر است برای قرار دادن وسایل ماما یک میز کوچک کنار تخت خواب وجود داشته باشد. علاوه بر این ماما به یک چراغ مطالعه با قابلیت حرکت در جهات مختلف نیاز دارد، تا برای دید بهتر و مناسبتر در ناحیه مهبل از آن استفاده کند. هر ۵ دقیقه یکبار با دستگاهی به نام سونوکید قلب جنین را کنترل می کند. در این مدت چنانچه لازم باشد ماما با تزریق داروهای ضد درد به شما کمک می کند. پس از تولد کودک، ماما بند ناف را توسط یک کلیپس مخصوص بسته و سپس آن را میبرد.