معرفی کامل رشته دندانپزشکی و انتخاب این رشته فارا‌طب‌پیشرو-تست مهندس پزشکی

این پلاک‌ها اسیدی تولید می‌کند که دندان‌ها و بافت لثه را فرسایش می‌دهد. اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند. ازاین‌رو می‌توان با فلوراید تراپی مانع بروز مشکلات جدی‌تر در دندان‌ها شد و سلامت دهان و دندان را افزایش داد. نوع پیوند نیز بر اساس شرایط بیمار و شدت مشکلاتی که دارد مشخص خواهد شد. معمولا بعد از جراحی لثه و انجام پیوند لثه، دوره نقاهت و بهبودی بیمار دو تا سه هفته خواهد بود.

کرادینگ دندان

از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده کرد. ازاین‌رو این روش را نیز می‌توان یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار رایج و پرتقاضا در نظر گرفت. ایمپلنت دندان یک دستگاه پیچی شکل مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده است.

  • البته در مواردی این نیز این روش درمانی برای رفع مشکلات فک مانند جلو بودن فک یا نامتقارن بودن فک بالا و پایین استفاده می‌شود.
  • ضمنا بلیچینگ درمانی است که باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا رنگ دندانها به صورت دایمی سفید بمانند.
  • متقاضیان قبولی در انتخاب رشته دندانپزشکی می توانند از طریق تماس با مرکز مشاوره آکادمی آریانا با قبولی های این رشته در مورد شرایط تحصیل در این رشته صحبت کنند و شرایط ادامه تحصیل و بازار کار در این رشته را نیز جویا شوند.
  • لذا تمامی دروس آموزشی و سخنرانی ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند.
  • استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است.
  • امروزه از کامپوزیت های دندانی نه تنها جهت پر کردن دندانهای پوسیده استفاده می گردد بلکه جهت اصلاح نا هنجاری ها و تغییر رنگ های دندانی قدامی هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

در رشته پزشکی شیفت های اجباری وجود دارد؛ اما در رشته دندانپزشکی این طور نیست. رشته های دندانپزشکی و پزشکی، هر دو رشته هایی با موقعیت اجتماعی بالا و بازار کار خوب هستند. برای پذیرش در این رشته ها، داوطلبان باید تلاش بسیاری کنند و توانایی های زیادی داشته باشند.

در مواردی که دندانی از دست رفته باشد با تراش دو دندان مجاور و نصب روکش روی آنها دندان از دست رفته توسط بریج که به روکش های دو طرف متصل می گردد جایگزین می شود . امروزه در اکثر مواقع به جای درمان بریج از درمان ایمپلنت استفاده می گردد . این درمان علاوه بر استحکام دندان آسیب دیده باعث بهبود زیبایی بیمار نیز می شود روکش ها انواع مختلفی نظیر تمام فلز ،چینی ، سرامیک و زیر کونیا دارند. در این موارد بهتر است قطعه شکسته شده تا زمان مراجعه به دندانپزشک در محیط مرطوب نگهداری شود .آسیب وارده به دندان شیری مجله خبری پزشکی ممکن است روی سیستم دندانی دائمی تاثیر بگذارد و باید برای کودک در این خصوص بررسی دقیقی انجام شود . علاوه بر پوسیدگی آسیب ها و صدمات دندانی نیز میتوانند باعث بروز آبسه دندانی گردند.با توجه به اینکه دندانهای شیری به نسبت دندانهای دائمی مینا و عاج نازکتری دارند ، مشکلات منجر به آبسه دندانی در دندانهای شیری شایع تر است و بیشتر مشاهده میشود. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، رستوران های تهران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، بلیط تئاتر بازی اتاق فرار و کد تخفیف هستند.

تاریخچهٔ دندان‌پزشکی در جهان[ویرایش]

کارنامه های قبولی سال گذشته چون نزدیک ترین آزمون نسبت به هر سال هستند، می‌توانند مبنا دقیق تری برای تحلیل وضعیت داوطلبان باشند. هر داوطلب کنکور، قبل از آزمون و انتخاب رشته لازم است در مورد آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی روزانه اطلاعات کافی را کسب کند. بر اساس آخرین آمار، در مجموع ۳۷ دانشگاه دولتی و ۱۹ پردیس دانشگاهی از طریق کنکور سراسری در رشته دندان پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می‌ کنند. همه این ناحیه ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش درج می‌ شوند، اما با یک مثال بیشتر متوجه خواهید شد.

درباره دکترِتو