معرفی کامل رشته دندانپزشکی و انتخاب این رشته فارا‌طب‌پیشرو-تست مهندس پزشکی

این مدرک در تمامی کشورهای جهان اعتبار دارد و با آن می توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد. رشته مجله خبری پزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند. و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. ما در این مقاله کاری به تخصص های دندانپزشکی نداریم و صرفا تلاش کرده ایم تا در خصوص خدمات و اقداماتی که یک دندانپزشک عمومی به مراجعان ارائه می دهد صحبت کنیم و توضیح دهیم که چرا دندانپزشکان عمومی نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان دارند. به‌صورت کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، خصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی دوساله حتما برای معاینات دندان به دندان‌پزشکی مراجعه شود.

کارآموزی

در فاصله زمانی بین یک ویزیت تا ویزیت بعدی حتما از دندان‌ها و لثه‌های خود مراقبت کنید. پلاک دندانی همیشه روی دندان شما تشکیل می‌شود، اما می‌توانید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم آن را کنترل کنید. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. لذا در صورتی که به دنبال تحصیل در چک هستید؛ با مشاوران ما در تماس باشید. اصولا بلیچینگ اگر تحت نظارت دندانپزشک انجام بگیرد عارضه خاصی ندارد ،فقط ممکن است دندانها را تا مدتی حساس کند که این مورد نیز معمولا با خمیردندانهای ضد حساسیت قابل درمان است. سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

  • از آنجایی که معمولا بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی، به تحصیل در این رشته فکر می کنند، ما در این مقاله سعی داریم تا صفر تا صد رشته دندانپزشکی و بازار کار آن را بررسی کنیم.
  • انواع ارتودنسی، ایمپلنت، روکش دندان، جراحی فک و اصلاح خطوط لثه از جمله این موارد است.
  • بسته به نوع دندان و محل قرارگیری آن و شدت عفونت، روش‌های درمانی مشخص می‌شود.
  • به طوری که یک دانشجوی دندان‌پزشکی باید برای اخذ مدرک دکترای عمومی دندان‌پزشکی در یک دورهٔ شش‌ساله تحت آموزش‌های نظری و عملی قرار گیرد که دو سال ابتداییِ این دوره مربوط به علوم پایهٔ پزشکی می‌باشد.
  • درمان‌های دندانپزشکی توسط یک تیم دندانپزشکی انجام می‌شود ، که اغلب از دندانپزشک و دستیاران دندانپزشکی (دستیاران دندانپزشکی ، بهداشت دندانپزشکی ، تکنسین‌های دندانپزشکی و همچنین دندانپزشکان) تشکیل می‌شود.

در مواردی نیز ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌سختی با چشم امکان‌پذیر باشد. بنابراین در این شرایط یکی از خدمات دندانپزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست. در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد.

رشته های تخصصی در دوره دستیاری رشته دندانپزشکی شامل رشته های زیر می شود:

روزانه و کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از تخفیف‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برخوردار شوید. شما می‌توانید با بسیاری از خدمات مهم دندانپزشکی مانند جرم گیری دندان، بلیچینگ، عصب کشی، ترمیم، کامپوزیت ونیر و… همچنین انجام معاینات، رادیوگرافی (پرتونگاری) و تشخیص نیز از جمله اقداماتی است که این افراد قادر به انجام آن هستند. دندانپزشکان همچنین می‌توانند داروهایی مانند آنتی بیوتیک‌ها، آرامبخش‌ها و سایر داروهای مورد استفاده در مدیریت بیماری را تجویز کنند. بسته به تابلوهای صدور مجوز آن‌ها، ممکن است دندانپزشکان عمومی نیاز به آموزش‌های اضافی برای انجام ایمپلنت، دندانپزشکی زیبایی و غیره داشته باشند.

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته دندانپزشکی چه هستند؟

ازاین‌رو خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی را به انواع خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی دسته‌بندی می‌کنند. در ادامه بیشتر به بررسی انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی می‌پردازیم. از آنجایی که دندانپزشک عمومی نیز می تواند درمان ریشه را انجام دهد، اما گاهی اوقات درمان ریشه نیاز به تخصص دارد. روت کانال تراپی یا همان عصب کشی درمان سخت و دشواری است و بهتر می باشد توسط متخصص ریشه انجام شود.

دندانپزشکی کودکان و نوجوانان بخشی از تخصص دندانپزشکی است که به درمان کودکان در دوره ی دندانهای شیری و دوره دندان های بینابینی می پردازد.کودکان صرفا ابعاد کوچکتر بزرگسالان نیستند. رشته دندانپزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان دارد و بهتر است نام این رشته را دهان پزشکی نامید. با کسب علم در این رشته فرد قادر به تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان خواهد بود. ترمیم دندان‌های آسیب دیده در کنار داشتن داده‌های به روز و اطلاعات تئوری کامل، نیاز به دستان هنرمند دارد. برای انتخاب کشور و دانشگاه مد نظر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، باید به نکاتی مانند مخارج سالانه زندگی، اجاره مسکن، هزینه تحصیل، مدت زمان تحصیل، شرایط دریافت ویزا، مدارک و آزمون مورد نیاز را در نظر گرفت.