معرفی رشته دندانپزشکی-تست مهندس پزشکی

اکنون برترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، علون پزشکی تبریز، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی یزد و علوم پزشکی شیراز می باشند. رشته مجله خبری پزشکی شامل زیرشاخه های زیادی است ولی دندانپزشکان ابتدا دوره عمومی دندانپزشکی را می گذرانند و پس از شرکت در آزمون تخصصی میتوانند رشته های تخصصی دیگری مانند ارتودنسی دندان و … را پشت سر بگذارند. به کسانی که مدرک پایه ای و عمومی دندانپزشکی را دارند دندانپزشک عمومی گفته می‌شود.

  • در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته می‌شود.
  • روزانه و کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از تخفیف‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برخوردار شوید.
  • امروزه شاهد پیشرفت‌های زیاد در این رشته و تخصصی شدن شاخه‌های این رشته هستیم.
  • علاوه بر این، دانش فنی خود که در طول دوران تحصیل در دانشگاه یاد گرفته اید را به کار می گیرید.
  • لازم است دندانپزشکان بتوانند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌حل مناسب برای نیازهای هر بیمار را محاسبه کنند.

در تخفیفان، مناسب‌ترین کلینیک را در محل زندگی یا کار خود مشاهده کنید. بلیچینگ و سفید‌کردن دندان برای از‌بین‌بردن زردی، لکه دندان و هرگونه تغییر رنگ دندان انجام می‌شود. عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری عملی نظری، عملی تقسیم می‌شود.

شهریه تحصیلی معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا

یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند. نظام آموزشی مطابق آیین‌نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. که در ۲ سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می‌گذرانند. هرساله 40 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه های روزانه و موسسات مناطق محروم به داوطلبان بومی اختصاص می یابد و در مقابل داوطلبان بومی متعهدند دوبرابر زمان تحصیل خود در مناطق محروم خدمت کنند. اما اگر برای مسائل اورژانسی بهتر است که یک کلینیک نزدیک انتخاب کنیم.

متخصص ایمپلنت ، متخصص جراحی لثه

در طی این مدت با شرکت در مجامع و کنگره های تخصصی داخلی و بین المللی همگام با دانش نوین علم روت کانال در حرکت بوده است. استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد دندانپزشکی با کیفیت، دانش و تجربه سالها فعالیت، باعث اطمینان بخشی به بیماران از لحاظ تجربه درمانی متفاوت می باشد. اگر برای دریافت خدمات دندانپزشکی اضطراب دارید، یا می خواهید درمان مشکل و پیچیده ای نظیر جراحی لثه یا ایمپلنت دندان برای شما انجام شود، بد نیست از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید در مراجعه به دندانپزشک شما را همراهی کند. در واقع شرایط دهان و دندان های شما و میزان توجه به بهداشت دهان، شمایی کلی از شخصیت فردی و اجتماعی شما را نشان می دهد. متاسفانه برخی افراد نه تنها توجهی به بهداشت دهان خود ندارند و کوچک ترین اهمیتی به دندانپزشکی که بناست دهان آن ها را معاینه و بیماریشان را درمان کند، نمی دهند.

اما به‌مرورزمان و به دلیل عدم مراقبت از دندان‌ها یا مصرف بیش از حد ترکیبات اسیدی و قندی این مینا از بین رفته و ظاهر دندان‌ها زشت می‌شود. در جلسات معاینه دندانپزشک تمام دندان‌ها و وضعیت لثه و غیره را بررسی می‌کند و در صورت لزوم راهنمای‌های لازم را به شما خواهد کرد. در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته می‌شود. درس های تخصصی به درس هایی گفته می شود که اطلاعات و آگاهی های لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می کند و آموزش های لازم را به او می دهند.

درمانهای دندانپزشکی