معرفی بهترین پزشکان متخصص گوش،حلق و بینی در تهران-تست مهندس پزشکی

مطالعات گوش، حلق و بینی درطول 50 سال گذشته گسترش یافته و اکنون بر سر و گردن تمرکز دارد. مواردی که برای درمان آن‌ها باید به متخصص راینولوژی مراجعه کنید شامل اختلال سینوسی، خونریزی بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی، پلیپ‌ها و تومورها می‌شوند. این متخصصان بسیاری از بیماری‌های مربوط به گوش، بینی و گلو را تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند. حساس ترین شاخه گوش و حلق وبینی مربوط به جراحان زیبای صورت می باشد که شامل جراحی بینی می باشد . این که کدام روش بهتر است کاملا بستگی به شرایط بیمار و مهارت پزشک دارد و اساسا بهتر است به جای اینکه بپرسیم کدام روش بهتر است بپرسیم کدام روش مناسب‌تر است.

پزشکان

برای تشخیص بیماری، پزشک با توجه به علائم موجود بعد از معاینه و مشاهده کانال گوش (اتوسکوپی) از ابزارهای مختلفی مثل تست های شنوایی سنجی یا روش های تصویربرداری استفاده می‌کند. با توجه به نوع بیماری، شست و شوی گوش، درمان دارویی و در مواردی جراحی لازم است. برخی متخصصان مطالعاتی اضافی برای تخصص یافتن در یکی از این هفت حوزه انجام می‌دهند و خدماتشان را به این تخصص محدود می‌کنند. منظور از سرطان ناحیه ی سر و گردن، هر نوع سرطانی است که در سینوس ها، دهان، گلو و حنجره ایجاد می شود. سرطان های پوست سر، صورت و گردن نیز جزو سرطان های ناحیه ی سر و گردن محسوب می شوند و از طرفی، تومورها نیز می توانند روی تیروئید، پاراتیروئید و غدد بزاقی ایجاد شوند. این متخصصان از لحاظ پزشکی، دانش عمیقی درباره ی ناحیه سر و گردن، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی ، سیستم های ارتباطی و حواس پنجگانه دارند.

دکتر آزاده ناصحی

گلودرد مزمنی که با آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شود و بلعیدن و حرف زدن را با مشکل مواجه می‌کند، بیماری دیگری است. بیمه موظف است در صورتی که جراحی بینی جنبه درمانی داشته باشد هزینه آن را پرداخت کند اما در غیر این صورت بیمه هزینه ای متقبل نمی شود. مدت زمان استفاده از چسب ، بستگی به شرایط مجله خبری پزشکی بیماران و نظر جراح بینی دارد. این موضوع کاملا بستگی به نظر جراح بینی دارد و شما باید در این باره با جراح بینی خود ، مشورت کنید اما در کل بیماران پس از گذشت ۱ هفته می توانند استحمام کنند. به این نکته توجه داشته باشید که جراحی زیبایی گوش تاثیری بر روی شنوایی فرد نمی گذارد.

متخصصان گوش، حلق و بینی باید با طیف گسترده ای از روش های درمانی آشنا باشند، تا درصورت نیاز بتوانند امراض و بیماری های مرتبط با تخصص خود را درمان کنند. سپس به مدت حداقل ۵ سال آموزش‌های تخصصی میگذرانند و در نهایت، باید یک آزمون را بگذرانند تا با مدرک متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصیل شوند. درد در ناحیۀ صورت، بالای دندان و گوش موقع سردرد‌های سینوسی رخ می‌دهد.

  • بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی تهران به تومورهای سرطانی و غیر سرطانی در سر و گردن بینی، سینوس‌ها، دهان، گلو، حنجره و قسمت بالای مری از جمله تیروئید و پاراتیروئید برآمدگی در گردن یا تیروئید، سرطان حنجره رسیدگی می‌کند.
  • افزایش سن، قرار گرفتن در معرض صدای بلند، ویروس‌ها، بیماری‌های قلبی، آسیب‌های وارده به سر، سکته مغزی و تومورها میتوانند منجر به کاهش شنوایی تدریجی فرد شوند.
  • این که کدام روش بهتر است کاملا بستگی به شرایط بیمار و مهارت پزشک دارد و اساسا بهتر است به جای اینکه بپرسیم کدام روش بهتر است بپرسیم کدام روش مناسب‌تر است.
  • وی دوره تخصصی (رزیدنتی) خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 87 شروع کرد و در سال ۹۰ به عنوان رزیدنت برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزیده شد.
  • متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند ناهنجاری های مادرزادی، مانند شکاف کام، یا آسیب های ناشی از تصادفات، جراحی قبلی یا سرطان پوست را، ترمیم کنند.

کاهش شنوایی می تواند در افراد در هر سنی رخ دهد و دلایل مختلفی دارد. کهولت سن، قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد، ویروس ها، بیماری های قلبی، ضربه به جمجمه، سکته مغزی و تومورها ممکن است منجر بهکاهش شنواییتدریجی شود. در مرحله آخر نیز باید زیبایی بینی بر اساس خواسته متقاضی بهبود پیدا کند و بینی در تناسب با سایر اجزای چهره باشد. بنابراین پزشک علاوه بر مهارت پزشکی، با هنر و زیبایی نیز باید آشنا باشد تا حداکثر میزان زیبایی ممکن حاصل شود. دکتر بعد از چند سؤال با ابزار‌های مناسب به معاینۀ گوش، بینی و حلق می‌پردازد. اتوسکوپ برای نور انداختن داخل گوش و معاینۀ پرده گوش استفاده می‌شود.

بهترین دکتر طب سنتی در ایران【سال1401】❤️+ لیست ۱۰ تایی

علاوه بر آن لازم است که برش‌های جراحی به گونه‌ای ایجاد شود که بعد از اتمام جراحی فرد با حداقل میزان کبودی و تورم مواجه شود و دوره بهبود نسبتا راحتی را پشت سر گذارد؛ در نتیجه جراح مربوطه باید مهارت جراحی بالایی داشته باشد. یک متخصص گوش و حلق و بینی باید سوابق خوبی در حرفه کاری خود داشته باشد. در جراحی زیبایی بینی مشکلاتی همچون افتادگی نوک بینی ، قوز روی بینی ، نامتقارن بودن سوراخ های بینی و غیره برطرف می شود. ایشان همچنین دوره های تکمیلی جراحی پلاستیک صورت و زیبایی بینی را نزد اساتیدی چون دکتر Most در دانشگاه سان فرانسیسکو ، دکتر منیک در دانشگاه آریزونا و دکتر پله در دانشگاه رم گذراند. عضو جراحان پلاستیک ایران می باشد و به طور تخصصی در جراحی های زیبایی بینی و گوش فعالیت دارد.