معرفی بهترین دندانپزشکان در تهران-تست مهندس پزشکی

شایان‌ذکر است که فرانسه در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های دندان‌پزشکی برای آرایشگران عمومی را ممنوع اعلام کرد و از آن به بعد این دسته از آرایشگرها تنها به خدمات آرایشگری می‌پرداختند. دندان‌پزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین رو عنوان دهان‌پزشکی نیز ذکر شده است. در ایران از دیرباز درمان درد دندان ها به صورت تجربی و سنتی صورت می گرفت و عطارها برای درمان آن ها دارو تجویز می کردند و صنعتگران مبادرت به کشیدن دندان ها می کردند.

مروری بر عناوین رسمی تخصص‌های دندان‌پزشکی در ایران

در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.

با اینکه معمولا خدمات دندانپزشکی زیر پوشش اکثر بیمه های درمانی نیست و جز در موارد خاص شما مجبورید هزینه درمانتان را به شکل آزاد بپردازید، اما همراه داشتن دفترچه بیمه لازم است. توصیه می شود قبل از مراجعه به دندانپزشکی آرامش داشته باشید و حتی در صورت امکان کمی بخوابید. خستگی می تواند آستانه تحمل شما به درد را کاهش دهد یا روند بی حس شدن دندان ها را با مشکل مواجه کند. قبل از اینکه نیاز فوری به دندانپزشک خوب پیدا کنید، بدنبال دندانپزشک بگردید!

حفره‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها روی دندان‌ها و لثه‌ها تجمع کرده و لایه چسبنده‌ای از پلاک را تشکیل می‌دهند. این پلاک‌ها اسیدی تولید می‌کند که دندان‌ها و بافت لثه را فرسایش می‌دهد. اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند.

  • البته با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی این اتفاقات رخ نخواهند داد.
  • حال باتوجه‌به این دسته‌بندی برای انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، در ادامه با یک دسته‌بندی دقیق انواع این خدمات را با جزئیات کامل‌تری بررسی خواهیم کرد.
  • یکی دیگر از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی ارائه شده در کلینیک‌های دندان پزشکی، Dental fissure sealants نام دارد که در این روش شکاف‌ها و درزهای بین دندان‌ها پر می‌شود.

یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است. به میناکاری در مواردی شکل‌دهی زیبایی دندان‌ها نیز گفته می‌شود و یک روش ترکیبی زیبایی و ترمیمی است. دندان‌پزشک می‌تواند با سوهان دادن یا برداشتن مقداری از مینای دندان، آن را تغییر شکل دهد. برای انجام انواع خدمات مجله خبری پزشکی می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با بهترین دندانپزشک شهر خود آشنا شوید و از طریق اینترنتی نوبت بگیرید. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، جرم گیری و تمیزکردن دندان‌هاست.

متخصص درمان ریشه دندان

هنگامی که یک بیمار تمام دندان‌های بالایی یا پایینی خود را از دست می‌دهد، گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی آن دندان‌ها در دسترس است. برخی از افراد پروتزهای دندانی معمولی را که روی لثه قرار می‌گیرند ترجیح می‌دهند. جراحی فک از جمله انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی تخصصی است که در موارد متعددی و خصوصا در کنار سایر روش‌های درمان دندان ممکن است موردنیاز باشد.

زیرا ممکن است برای کار در رشته مورد نظر و انتخابی خود به کسب مدارک تحصیلات تکمیلی بیشتری نیاز داشته باشید. گران ترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا نیز، کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند که هزینه تحصیل در آن ها از یورو شروع می شود. بعد از اینکه دندانپزشکان دوره تخصص خود را به اتمام رساندند، می توانند با شرکت در آزمونی جامع به کسب بورد تخصصی خود بپردازند. با توجه به قانون موجود در کشور، این افراد می توانند به آموزش کلاس های نظری در حیطه تخصصی خود بپردازند. کشور هایی از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، اتریش، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و آلمان دارای درجات بسیار معتبری برای ارائه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خود هستند. متخصص اندودنتیکس به درمان مشکلات پیچیده ریشه پرداخته و معمولا جراحی هایی را انجام می دهد که دندانپزشک عمومی توانایی انجام آن ها را ندارد.

ارتودنسی متحرک در سنین بالا: آیا بهترین گزینه است؟

رئیس دانشکده دندانپزشکی در پیامی ارتقا مرتبه علمی دکتر فاطمه دیباجی و دکتر مجید بشکار به مرتبه دانشیاری را تبریک گفت. باید بگوییم یک متخصص درمان ریشه یا اندودنتیست به طور تخصصی اقدام به درمان ریشه و عصب کشی های سخت می کند. در شرایطی که فرد به هنگام بستن دهان دندان هایش بر روی یکدیگر قرار نمی گیرد یا هنگام جویدن غذا با مشکل روبه رو است می تواند پس از مراجعه به متخصص ارتودنسی این مشکل و بسیاری از مشکلات دیگر را برطرف کند. درمان لمینیت باعث بازیابی زیبایی دندان می گردد اما با توجه به ماهیت دندان نسبت به روکش باید از مراقبت بیشتری توسط بیمار بهره مند گردد . که به طور محکم به دندان ها متصل است و بیمار نمی تواند آن را از دهان خارج کند. این نوع دستگاه ها معمولا پس از رویش دندان های دایمی برای مرتب کردن دندان ها به کار می رود.بهترین سن برای تشخیص ناهنجاری های دندانی – فکی، سن ٧-۶ سالگی است.