متخصص گوش و حلق و بینی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ پزشکت-تست مهندس پزشکی

وقتی فردی با علائم اختلال در سیستم گوش، حلق و بینی، به دکتر متخصص مراجعه می‌کند، شرح حال او بررسی می‌شود. دکتر به سابقۀ پزشکی بیمار نیاز دارد تا عوامل متعددی را بررسی کند؛ بنابراین فرد باید علائم آزاردهنده را فهرست کند و توضیحات دقیق به دکتر بدهد. کارسینوم سلول سنگفرشی، ملانوما، سارکوم، پاپیلومای معکوس (تومور خوش خیم) و گرانولومای میانی نمونه‌های سرطان هستند.

بنا بر اظهارات آکادمی آمریکایی گوش و حلق و بینی، تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن، قدیمی‌ترین تخصص پزشکی در ایالات متحده است. واژه otorhinolaryngology یا مخفف آن از ریشه یونانی واژه‌های otos (گوش)، rhino (بینی)، laryngo (نای) و logos (دانش) گرفته شده است. دکتر گوش و حلق و بینی پزشکی است که در مورد بیماری‌های گوش، بینی، گلو، صورت، سر و گردن آموزش دیده و تمام بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی را درمان می‌کند. به عنوان مثال، استخوان‌های گوش داخلی که به اندازه یک برنج کوچک هستند، نقشی حیاتی و مهم در عملکرد گوش را بر عهده دارند.

توضیحاتی در خصوص گرایش های متخصص گوش و حلق و بينی

پیشنهاد می شود برای مشاهده لیست های طبقه بندی شده از طریق دکمه بالا و یا از صفحه نخست دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا بر اساس مدرک تحصیلی لیست های طبقه بندی شده را مشاهده نمایید. هر چند حملات آسم ترسناک و نگران کننده هستند اما با درمان و توصیه های پزشکی رفع شده و عارضه ای برجا نمی گذارند . شما بهتر است قبل از هر جراحی نکات قبل از جراحی و نکات پس از جراحی را بررسی نمایید و اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید تا یک جراحی موفق را با توجه به نکات و رعایت مراقبت های قبل و بعد ازجراحی داشته باشید . GERD زمانی اتفاق می افتد که اسید معده و یا گاها محتویات معده، به درون لوله غذایی شما (مری) برگردد. وزوز گوش می تواند ناشی از اختلالات متابولیک باشد، وزوز گوش را ساده نگیرید و…

بعضی پزشک‌ها در روش رینوپلاستی بسته تبحر بیشتری دارند تا روش باز و بعضی دیگر بلعکس. از طرفی ممکن است شرایط بینی شما به گونه‌ای باشد که یک روش برای شما مناسب‌تر از روش دیگر باشد، اما به هر حال دست بیمار برای انتخاب روش باز است و مطلوب بودن جراحی زیبایی شما بیش از هر چیزی به تبحر و تسلط جراح در آن روش جراحی بستگی دارد. می‌توان گفت که هم در میان جراحان و هم مراجعین روش باز بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و استفاده از این روش رو به گسترش است. به صورت کلی زمانی عمل بینی موفقیت آمیز تلقی می‌شود که در مرحله اول عملکرد صحیح راه تنفسی برقرار باشد و فرد به راحتی بتواند نفس بکشد. به این منظور لازم است که جراح با ساختار و آناتومی بینی و مشکلات مربوط به آن آشنایی کافی داشته و مهارت پزشکی بالایی داشته باشد.

بیشتر این دانشجویان به یکی از ۸ زیر شاخه‌ی این حوزه گرایش داشته و یکی از حوزه‌های گوش‌شناسی و عصب‌شناسی، حنجره‌شناسی، ساختار صورت و جراحی پلاستیک و اختلالات خواب را انتخاب می‌کنند. درمان بیماری‌هایی مانند میگرن، تیروئید، اختلالات بلعیدن، خوردن و صحبت کردن که می‌تواند مربوط به حنجره باشد، مربوط به متخصص گوش، حلق و بینی است. برای آشنایی بیشتر با جراح و متخصص گوش و حلق و بینی بهتر است بدانید یکی از تخصص‌های مهم دستیاری پزشکی که با راه هوایی و تنفس انسان ارتباط نزدیکی دارد تخصص گوش و حلق و بینی است. متخصص گوش و حلق و بینی سالهای متمادی در دانشگاه و بیرون آن در طبابت برای مردم، ارتباطات راه هوایی و شنوایی و بویایی و چشایی و زیبایی سر و صورت و بینی را بررسی می کند. همچنین درمان پولیپ های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن بر عهده متخصص گوش و حلق و بینی است.

سمعک هم راهکاری برای کنار آمدن با کم شنوایی یا ناشنوایی به حساب می‌آید. در صورتی که افراد برای انجام جراحی های زیبایی صورت به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند و مراقبت های قبل و بعد از آن مجله خبری پزشکی را رعایت کند دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد. دکتر مجید کاظمی یکی از پرسابقه ترین جراحان زیبایی بینی در ایران هستند که فعالیت بین المللی دارد و بیماران از کشورهای همسایه را هم ویزیت و عمل میکنند.

  • تومور‌های بینی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که جهشی ژنتیکی، سلول‌های سالم و طبیعی را به سلول‌های غیر طبیعی تبدیل می‌کند.
  • در جراحی بینی با هدف درمانی مشکلاتی همچون پولیپ بینی ، شکستگی بینی ، کجی بینی و غیره برطرف می گردد.
  • متخصص گوش و حلق و بینی، آزمایشهای مختلفی مانند بررسی حساسیتها، بیماریهای ویروسی و سرطان را اجرا میکند.
  • با اینکه خروپف شدید در کودکان نشانه‌ای از یک مشکل و بیماری جدی نیست، اما بهتر است با پزشک اطفال خود در مورد آن مشورت کنید تا ببینید مراجعه به متخصص گوش، حلق و بینی را توصیه میکند یا خیر.
  • اکثر موارد نارضایتی بعد از جراحی بینی مربوط به این قسمت است، زیرا پزشک نتوانسته به خوبی خواسته بیمار را متوجه شود و یا اگر متوجه شده، در روز جراحی درخواست‌های بیمار را فراموش کرده است.

یک پزشک عمومی بعد از شرکت در آزمون تخصصی و قبولی در این رشته به مدت پنج سال آموزش های لازم را فرامی‌گیرد و به طبابت می‌پردازد. دسترسی همیشگی بیمار به دکتر یکی از الزامات یک سیستم درمانی حرفه ای است. بخاطر همین ، بیماران پس از عمل در صورت نیاز در هر ساعت شبانه روز می تواند با تلفن همراه دکتر ابیانه به شماره ۰۹۱۲۶۲۶۲۰ تماس بگیرند. تمامی ویزیت ها شامل مشاوره های قبل از عمل ، ویزیت های دوره ای پس از عمل و تعویق چسب ها جزئی از عمل جراحی است و به صورت رایگان انجام می شود. دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به پزشکان، شما می‌توانید با انتخاب دکمه‌های زیر اقدام به دانلود اپ دکتر ساینا کنید.

البته غیر طبیعی بودن مخاط‌های سینوسی هم در سردرد‌های سینوسی اثر قابل توجهی دارند. سرماخوردگی یا حساسیت‌های مختلف می‌توانند باعث بروز سردرد‌های سینوسی شوند. بیماران با دیدن علائم مذکور باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند. متخصصان گوش و حلق و بینی برای تشخیص علت اختلالات ، آزمایش های مختلفی انجام می دهند.

دکتر سیده نفیسه اسحق حسینی

مطالعات گوش، حلق و بینی درطول 50 سال گذشته گسترش یافته و اکنون بر سر و گردن تمرکز دارد. مواردی که برای درمان آن‌ها باید به متخصص راینولوژی مراجعه کنید شامل اختلال سینوسی، خونریزی بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی، پلیپ‌ها و تومورها می‌شوند. این متخصصان بسیاری از بیماری‌های مربوط به گوش، بینی و گلو را تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند. حساس ترین شاخه گوش و حلق وبینی مربوط به جراحان زیبای صورت می باشد که شامل جراحی بینی می باشد . این که کدام روش بهتر است کاملا بستگی به شرایط بیمار و مهارت پزشک دارد و اساسا بهتر است به جای اینکه بپرسیم کدام روش بهتر است بپرسیم کدام روش مناسب‌تر است.