متخصص مشاوره روانشناسی مشاوره آنلاین و تلفنی دکتر ساینا-تست مهندس پزشکی

پس از اتمام تحصیل خود وارد دوره رزیدنتی تشخیص و درمان بیماری‌های روانی می‌شود. اصلی ترین وظیفه بهترین دکتر روانشناس در ایران این است که نسبت به شغل و تخصص خویش مسئولیت پذیر باشد و در زمینه درمان بیماران خود از هیچ کمکی دریغ نکند. انواع مختلفی از فوبیا وجود دارد همانند کلاستروفوبیا، سوشال فوبیا، فوبیای پرواز، ارتفاع و غیره باشد. فوبیا در واقع یک ترس عمیق از یک مکان یا اتفاق است که در بسیاری از موارد منجر به حملات اضطرابی شدید می‌شود و مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد می‌کند.

روانشناس بودن چگونه است؟

بعد از اینکه مسیر آموزشی را انتخاب کردید که مناسب نیازها و علایق شما باشد، بهتر است که گزینه‌های مورد نظر خود را با یک مشاور دانشگاهی بحث کنید. کسب دکتری یا Psy.D در روانشناسی مطمئنا وسیع ترین گزینه‌های شغلی را برای شما ارائه خواهد داد. یک مددکار اجتماعی دارای مجوز غالباً در جامعه وسیعتری فعالیت می‌کند هرچند که او می‌تواند دارای تخصص نیز باشد.

آشنایی با انواع مادران ناتنی و مشکلات نامادری با فرزندان

آیا مشاوره با متخصص روانشناسی و روانپزشکی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه، روانشناسان به طور متوسط 7 سال را در پژوهش و آموزش دکترا سپری می کنند، قبل از اینکه مدرک دکتری را دریافت کنند. این ترکیب آموزش سطح دکتری و دوره انترنی بالینی است که روانشناسها را از سایر افراد مراقبت کننده از سلامت روان متمایز می کند. دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید. پزشکی که تا خدودی روانشناسی نیز در دروس خود خوانده است روانپزشک می نامیم.

  • این نوع افسردگی نه تنها پس از تولد فرزند اول بلکه پس از هر نوبت زایمان ممکن است رخ دهد.
  • زیرا اگر دکتر روانشناس بالینی باشید، به‌راحتی می‌توانید در بیمارستان‌ها، مراکز تخصصی روانشناسی یا در مطب شخصی‌تان مریض ویزیت‌کنید.
  • در این نوشته سعی کردم خصوصیت های یک روانشناس خوب را بنویسم تا همکاران گرامي بدانند که چطور میتوانند یک روانشناس موفق و خوب باشند و نسبت به بهبود کار خود سعی کنند.
  • آنگاه بعد از اتمام دوره‌ی پزشکی عمومی، که از ۴ تا ۸ سال در کشورهای مختلف طول می‌کشد؛ در مقطع تخصص، رشته‌ی روانپزشکی را انتخاب‌می‌کنند.
  • به‌طورکلی، در ایران مرزهای مشخصی بین روانشناس بالینی و مشاور وجود ندارد.

در جامعه‌ی ما برچسب زدن به افرادی که به روانشناس مراجعه می‌کنند بسیار رواج دارد و افراد از اینکه روانی، دیوانه و یا افسرده خطاب شوند می‌ترسند و از رفتن به جلسات روانشناسی امتناع می‌کنند. فرهنگ درست مراجعه به روانشناس می‌تواند کمک کند که چنین افکاری در جامعه از بین بروند و افراد با خیالی آسوده و بدون ترس از برچسب خوردن به روانشناس مراجعه کنند. از دیگر دلایلی که باعث می‌شود مردم تمایلی به مراجعه به روانشناس‌ها نداشته باشند هزینه‌های بالای مشاوره است.

به دنبال یک ارزیابی، یک روانشناس خوب می تواند نتیجه گیری کند که رفتار مورد نظر درواقع نشانه یک اختلال افسردگی یا نوع دیگری از اختلال مزاج است. روبرو شدن با افسردگی کار بسیار دشواری است و علل آن ممکن است بلافاصله مشخص نشود. تغییرات مهم زندگی_مانند مرگ یک عزیز، از دست دادن شغل یا ترک کردن خانه توسط فرزند برای تحصیل در دانشگاه_ممکن است به افسردگی کمک کنند. روانشناسان در کمک کردن به افراد در روبرو شدن با اختلالات افسردگی و غلبه کردن بر آنها موفقیتهایی داشته اند.

در چه مواردی به روانشناس مراجعه کنیم

تفاوت دکتر مجله خبری پزشکی با روانپزشک آن است که دکتر روانشناس از راههای غیر دارویی به درمان مبادرت می کند و روانپزشک از طریق درمان دارویی. مثلاً در بسیاری از کشورها از لیسانس روانشناسی‌عمومی یا لیسانس روانسنجی یا دیگر شاخه‌های روانشناسی نمی‌توان وارد روانشناسی بالینی شد. بلکه افرادی‌که می‌خواهند وارد روانشناسی بالینی شوند، باید حتما لیسانس روانشناسی بالینی را نیز طی کرده‌باشند. اما در بسیاری دیگر از کشورها، هم مستقیما می‌توان به روانشناسی بالینی رفت.

از طرف دیگرعملکرد‌های شناختی مانند یادگیری، حافظه، حل مسأله، توانایی فکری را در مراجعین تقویت کرده و مشکلات رفتاری و اختلالات رشد ذهنی بیماران را تا حدود زیادی کنترل و درمان می‌کنند. افسردگی؛ از اختلالات شایعی که علت مراجعه به روانشناس هستند، افسردگی است. روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، نحوه یادگیری و انگیزه را در انسان‌ها به شکل حرفه‌ای بررسی می‌کند و چگونگی ارتباط افراد با یکدیگر و محیط را شناسایی می‌کند.