قبل از مراجعه به دندانپزشک، رعایت 10 نکته الزامیست!-تست مهندس پزشکی

در این شیوه درمانی، یک پرکننده رزینی همرنگ دندان برای دستیابی به ظاهری منظم‌تر به دندان آسیب‌دیده اعمال می‌شود. این رزین ممکن است به‌مرورزمان نیاز به تعویض داشته باشد، زیرا سایش یا لکه در آن ایجاد مجله خبری پزشکی می‌شود. برای دندان از مواد پرکننده (رنگ دندان یا نقره‌ای) یا روکش دندان استفاده می‌شود. این کار همچنین از دندان در برابر شکستگی که ممکن است پس از درمان ریشه ایجاد شود نیز محافظت می‌کند.

باندینگ زیبایی دندان

سفید کردن دندان ها، لامینیت و کامپوزیت دندان، ترمیم و پرکردن تاج دندان و … از آنجایی که دندانپزشک عمومی نیز می تواند درمان ریشه را انجام دهد، اما گاهی اوقات درمان ریشه نیاز به تخصص دارد. روت کانال تراپی یا همان عصب کشی درمان سخت و دشواری است و بهتر می باشد توسط متخصص ریشه انجام شود. استفاده از دهان شویه آب نمک ( نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب جوشیده سرد شده ) همراه با ماساژ لثه‌ها نیز مؤثر می‌باشد، اگر بر روی دندانها جرم تشکیل شده باشد، لازم است حتماً دندانها جرم گیری شوند. مصرف میوه‌های حاوی ویتامین ث و یا فراورده‌های دارویی آن با تجویز پزشک به حد مورد نیاز در پیشگیری بیماریهای لثه مؤثر است.

  • برای مثال اگر تا ۲۰ سال قبل به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشت حال به ازای هر ۵ یا ۶ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد.
  • ضمنا بلیچینگ درمانی است که باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا رنگ دندانها به صورت دایمی سفید بمانند.
  • اغلب بیماری های لثه نیاز به جراحی دارند که این کار توسط پریودنتیست انجام می شود.
  • از لحاظ جسمی و روحی سالم باشید چون این رشته اصطلاک بدنی بالایی دارد و بیماری‌هایی مانند ارتروز و دیسک کمر و …
ارتودنسی یکی از درمان های دندانپزشکی می باشد که فرد با هدف مرتب کردن دندان های خود به دکتر متخصص ارتودنسی دندان مراجعه می کند. افرادی که به هر علتی دندان ازدست داده باشند کاندید ایمپلنت دندان هستند. ایمپلنت جهت جایگزینی دندان تا بازسازی همه دندانها را در بر می گیرد.

تحصیل به زبان انگلیسی

ممکن است نیاز باشد که کانال‌کشی ریشه طی چند جلسه انجام شود و ازاین‌رو دفعات مراجعه به دندان پزشکی برای عصب کشی دندان به چند جلسه بیانجامد. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، عصب‌کشی دندان‌ها یا درمان ریشه است. درمان ریشه روشی است که پالپ آسیب‌دیده یا عفونی دندان را با پرکردن جایگزین می‌کند. “پالپ” (که اغلب به آن عصب دندان گفته می‌شود) بافت حساسی است که اکسیژن، مواد مغذی و احساس را برای دندان فراهم می‌کند. در مرکز توخالی دندان (محفظه عصب)، این بافت همراه با عروق خونی و اعصاب قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه بازارکار این رشته نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است اما نسبت به سایر رشته‌ها از بازارکار خوبی برخوردار است و درصورت علاقه‌مندی به این رشته با نوآوری و بازاریابی مناسب و وجدان کاری درآمد خوبی خواهند داشت. اما شاید از نظر امکانات و تجهیزات تفاوت چندانی با سایر دانشگاه های کشور نداشته باشد. از لحاظ علمی دانشگاه شهید بهشتی جزو برترین دانشگاه‌های سطح کشور است و از حضور اساتید به نام و با تجربه‌ی کشور برخوردار است. در این مطلب از طریق مصاحبه با دانشجویان دانشگاه‌های برتر در هر رشته سعی کرده ایم شما را به شناخت کافی در مورد آن رشته برسانیم. مواجهه بیماران با محیطی آرام , زیبا و ارتباط با پرسنلی که اصول رفتاری و همدلی با بیماران را به صورت آموزش دیده اند .

ناحیه ای که این متخصص به صورت تخصصی به درمان و یا مدیرت آن می پردازد پالپ دندان یا بافت نرم دندان است. متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند. بله، به عنوان مثال امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، آمریکا و کانادا وجود دارد که از لحاظ تراز علمی در سطح دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران هستند ولی از نظر امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌تر می‌باشند.

فرصت ثبت نام در آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی تمدید شد