علم دندانپزشکی و شاخه های آن + دروس، گرایش ها، مزایا و معایب متخصص ارتودنسی-تست مهندس پزشکی

این کار توسط جراح و دندانپزشک انجام می شود و سپس نمونه های آزمایشگاهی به پالوژیست ارسال می گردد. دکتر اصلانی در سال ۱۳۹۶ در دوره فلوشیپ فوق تخصصی ارتودنسی جراحی فک(ارتوسرجری)دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی پذیرفته شدند و با اتمام این دوره و از سال ۱۳۹۵ به عنوان استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران مشغول به تدریس می باشند. دندانپزشکی کودکان و نوجوانان بخشی از تخصص دندانپزشکی است که به درمان کودکان در دوره ی دندانهای شیری و دوره دندان های بینابینی می پردازد.کودکان صرفا ابعاد کوچکتر بزرگسالان نیستند.

انواع تخصص های دندانپزشکی به شرح ذیل است :

متقاضیان نیز برای اخذ پذیرش دانشگاه انتخابی خود، باید در آن شرکت کنند. دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود، قوانین و شرایط یکپارچه ای ندارند. هر کدام از دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز، شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان خود قرار داده اند تا بتوانند بهترین و مشتاق ترین دانشجویان را جذب کنند.

برخی افراد به دلیل مشکلات و بیماری هایی که به آن ها مبتلا هستند، باید یک ساعت پیش از مراجعه به دندانپزشک آنتی بیوتیک مصرف کنند. چون احتمال انتقال عفونت و باکتری در خون وجود دارد، و برخی از درمان های دندانپزشکی مانند ، کشیدن دندان و جراحی لثه با خون ریزی همراه اند. برای کار در استرالیا نیز باید دوره دندانپزشکی را طی کرد که طول دوره آن، حداقل 4 سال تحصیلی باشد. با توجه به این موضوع که طول دوره تحصیل دندانپزشکی در اروپا 5 الی 6 سال است؛ فارغ التحصیلان دندانپزشکی از هر یک از دانشگاه های اروپایی، می توانند در استرالیا نیز مشغول به کار شوند.

فوشار آرایشگر و دندان‌پزشکی بود که در دربار پادشاهی فرانسه خدمت می‌کرد. در فرانسه؛ آرایشگران اولین افرادی بودند که به ارائه خدمات مربوط به دهان و دندان پرداختند. آن‌ها به دو گروه عمده تقسیم می‌شدند؛ «آرایشگرهای ماهر و متخصص» و «آرایشگرهای عمومی». پریودنتیکس یا تخصص بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده دندان تخصصی است که مربوط به تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه است. ارتودنتیکس یا متخصص ارتودنسی کسی است که به تصحیح روابط نامناسب فکی و دندانی، تنظیم و تصحیح روابط دندان ها و استخوان های سر و صورت می پردازد.

درباره درمان ریشه دندان

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا در مورد مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی تجدید نظر کند. اولین اقدامات دندانپزشکی به حدود 7 هزار سال قبل از میلاد بر می گردد. جالب است بدانید که اولین کسانی که در چین و فرانسه به ارائه خدمات دندانپزشکی پرداختند، آرایشگران بودند.

تحصیل در بهترین دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. تا جایی که بدون درخواست وام دانشجویی نیز، می توانید به راحتی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. در حدود 8 سال گذشته، با افزایش تعداد دانشکده های دندانپزشکی از 15 به 37 دانشگاه دندانپزشکی دولتی، 19 پردیس خودگردان و آزاد رو به رو بوده ایم.

  • بعد از درمان ریشه بهترین زمان برای ترمیم یا روکش کردن دندان یک هفته بعد از درمان ریشه می باشد.
  • اگر در محیط دندانپزشکی چنین تدارکی برای شما پیش بینی نشده، خودتان یک دستگاه پخش موسیقی و هدفن همراه داشته باشید و پیش از درمان و حین آن به موسیقی گوش دهید.
  • به طور مثال بهتر است درمان عقب بودن فک پایین در سنین ٩ تا ١۰ سالگی و عقب بودن فک بالا در حدود سنین ٧ تا ٨ سالگی آغاز شود.
  • اغلب یا اصلا با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیستند یا اینکه تعداد بیمه هایی که با آن ها قرارداد دارند کم است.
  • از دیگر سو ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند پس از درمان هایی نظیر جراحی لثه، ایمپلنت دندان یا کشیدن دندان، تا چند ساعت از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

در این رشته به کسب تخصص در خصوص ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده از نظر ظاهری پرداخته می شود. در این رشته نمونه های برداشته شده از ضایعات فک و صورت مورد بررسی قرار می گیرند تا مجله خبری پزشکی انواع توده ها، کیست ها، سرطان و یا دیگر ناهنجاری های بافتی تشخیص داده شوند. باید بگوییم فلوشیپ یک دوره آموزشی يك سال و نيمه است که فرد می تواند در زمینه تخصص خاصی آن را بگذراند.

دردهای عضلانی و مفصلی، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و واگیردار و نیاز به هزینه نسبتا بالا برای راه اندازی مطب و فرسودگی جسمی هم از معایب این رشته هستند. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، رستوران های تهران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، بلیط تئاتر بازی اتاق فرار و کد تخفیف هستند. از محبوب ترین کد های تخفیفی که در تخفیفان ارائه می شود می توان به کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا اشاره کرد. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

برنامه های درسی نیز به نحوی هستند که دانشجویان می توانند خیلی راحت تمامی آموزش ها را دنبال کنند. شما در طول دوره تحصیلی دندانپزشکی در اروپا ،از طریق امتحانات کتبی، انجام پروژه ها، ارائه و انجام مقالات و آزمایشات بالینی مختلف ارزیابی خواهید شد. آموزش موضوعات و مباحث مختلف نیز از طریق سخنرانی ها، کلاس های آموزشی، کلاس های عملی و جلسات بالینی عملی مختلف صورت می گیرد. به عنوان مثال در صورتی که در یکی از دانشکده های دندانپزشکی در اروپای شرقی یا مرکزی تحصیل کنید؛ هزینه های زندگی شما بسیار پایین خواهد بود. تا جایی که می توانید پول خود را پس انداز و برای سفر به کشورهای اطراف خرج کنید.

کلینیک مرکز تهران