سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست | گلدلینک

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست | گلدلینک

«سایت مپ XML» به گوگل و موتورهای جستجوی دیگر کمک می‌کند که محتوای وب‌سایت شما را بهتر درک کنند و تمام محتوا را به راحتی بیابند. هنگام ایجاد سایت‌مپ توجه کنید که صفحه‌های غیرمفید را به آن اضافه نکنید. همچنین، توجه داشته باشید که ثبت کردن یک صفحه در سایت‌مپ، دریافت رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند. برای بررسی کدهای Header Response می‌توانید از ابزارهای بررسی‌کننده Server Header Checker بهره بگیرید تا مطمئن شوید که تمام صفحه‌های شما کدهای صحیح را به موتورهای جستجو بازمي‌گردانند و قابلیت کراول شدن دارند.

این فعالیت‌ها می‌تواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد. شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوین‌ترین شیوه‌های جلب ترافیک سایت است. شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد، اما سبب می‌گردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد.

از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟

با توضیحاتی که دادید به نظر نمیرسد ساختار سایت شما اشکالی داشته باشد، در این شرایط با لینک سازی های خارجی میتوانید هدف واقعی هر صفحه را به گوگل معرفی کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی زمانی ارزشمند است که محتوای تولید شده برای کاربر مفید بوده و نسبت به آن واکنش نشان دهد. انتشار بی‌هدف محصولات در توئیتر و پینترست نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان شما نداشته و در درازمدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت ندارد. از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه میکنند میفهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است.

  • اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.
  • سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری از سئو کلاه سفید دارد زیرا کمی از قوانین موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر را زیرپا می گذارد.
  • میخوام وقتی کسی کلمه “خرید موبایل” رو سرچ کرد، سایت من توی صفه اول گوگل بهش نمایش داده بشه.

از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند. تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. کسب‌وکارهای کوچک و استارت آپ تا که دارای درآمدهای محدودی می‌باشند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری کمتر در بهینه‌سازی سئوی سایت خود نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، مشتریان خود را افزایش دهند. در قبل راجع به اینکه سئو چیست وکاربردهای آن و اهمیت Seo صحبت کردیم.

منظور از به دست آوردن بهترین رتبه در نتایج جستجو با seo چیست؟

✅ سئو مجموعه فرآیندی است که به یک وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر نتایج جستجو قرار گیرد. برای این اقدام تنها تولید محتوا کافی نیست و می‌بایست بهینه‌سازی سئو داخلی، سئو خارجی و در ادامه سئو تکنیکال به درستی انجام گیرد. کاربران معمولا برای رفع نیازهای خود به گوگل مراجعه می‌کنند، درصورتی که شما به طور اصولی بهینه‌سازی سایت را انجام داده باشید، می‌توانید این کاربران را جذب و به اهداف خود نزدیک شوید.

۲ نوع URL از نظر فنی

لازم به ذکر است؛ امروزه می توان گفت سئو یک هنر است و متخصص سئو یک هنرمند! چرا که موتورهای جستجو به طور مداوم درحال تغییر الگوریتم های جستجوی خود برای بهتر کردن نتایج جستجو هستند و علاوه بر دانش کافی در این زمینه باید هنرمندی خویش را هم به چالش بکشد. اصولا هدف نهایی فردی که از متخصص سئو برای بهینه سازی سایت و صفحات وبِ خود کمک می گیرد؛ رسیدن به نوعی سود و معمولا مادی است. علاوه بر این، به استفاده ترکیبی از روش‌های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در بالا بردن سئو سایت نیز سئو کلاه خاکستری گفته می‌شود.

این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند. از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست. پس جای تعجب ندارد که سایتهای زیادی برای اعتبار بخشی به مطالب خود به سایت وبسیما لینک دهند.

بک لینک های بی کیفیت باعث می شود که سایت در موتورهای جستجو بی ارزش و حتی اسپم در نظر کلیک کنید گرفته شود. با توجه به بروز رسانی گوگل مفهوم سئو سایت از بهینه سازی برای موتورهای جستجو به بهینه سازی برای کاربر اطلاع رسانی درست و محتوای کاربردی تغییر کرده است. سئوی Off Page دقیقا نقطه مخالف سئوی آن پیج از نظر تمرکز محل کاری است که شما انجام می دهید و در واقع این نوع از سئو به تمام کارهایی اطلاق می شود که از خارج از سایت برای بهبود اوضاع انجام می شود. تمامی اقداماتی که برای این لینک سازی ها در جریان می باشد، جزو اقدامات سئوی Off page معرفی می شود. به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، یک مقاله جامع به نام “سئو چیست” داریم که به تمامی مباحث سئو پرداخته است.