درمانهای دندانپزشکی کلینیک تخصصی دندانپزشکی و ارتودنسی کودکان و نوجوانان دکتر مصطفی محاوری-تست مهندس پزشکی

در این روش درمانی و زیبایی، لکه‌های روی دندان‌ها از بین می‌رود و درست مانند سفیدکردن دندان‌ها، ظاهر دندان سفید، تمیز و بدون لکه می‌شود. این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد. یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است. هر دندانی که دارای شیار یا شکافی عمیق باشد قابل‌درمان است، اما رایج‌ترین دندان‌هایی که درمان می‌شوند دندان‌های آسیاب هستند.

حتما به کلینیک دندانپزشکی و وسایلی که یک دندانپزشک استفاده می‌کند، نگاهی بیندازید تا از شرایط بهداشتی کلینیک، مطمئن شوید. تجهیز کلینیک دندانپزشکی به مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های استریلیزاسیون و کاربرد مواد مصرفی با کیفیت بالا جهت اطمینان خاطر بیماران عزیز انجام شده است. ناحیه ای که این متخصص به صورت تخصصی به درمان و یا مدیرت آن می پردازد پالپ دندان یا بافت نرم دندان است.

  • در گذشته، دندان‌پزشکی را برابر با دندان‌سازی می‌دانستند اما امروزه دندان‌سازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است.
  • همچنین، برای آشنایی بیشتر با این رشته و سایر رشته‌های پزشکی، مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزشی زیر پیشنهاد می‌شود.
  • ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته دندانپزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم.
  • معمولا در این روش فواصلی که بین دندان‌ها وجود دارد با استفاده از متریالی به‌خصوص پر خواهد شد.
  • در ادامه دروسی را آورده ایم، که در هر دوره از دندانپزشکی گذرانده می شود.

لکه‌گیری در کنار بلیچینگ نیز از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار معمول و پرتقاضا در کلینیک‌های دندان پزشکی است. یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، وایتینگ دندان یا سفید کردن دندان نام دارد. این روشی است برای رفع زردی، سیاهی و لکه‌دار شدن دندان‌ها که به‌مرورزمان ایجاد شده است. یکی از روش‌های سفیدکردن دندان، بلیچینگ دندان است که باعث می‌شود دندان‌هایی فوق سفید داشته باشید. دندان‌های مصنوعی، دندان‌هایی هستند که جایگزین برخی یا همه دندان‌های طبیعی شما می‌شوند و می‌توانید به‌دلخواه آنها را بردارید و مجددا در صورت نیاز جای‌گذاری کنید.

طول دوره دندانپزشکی حدودا شش سال است و درس های آن در سه بخش عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است، که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری، عملی نظری و عملی تقسیم می شود. خواسته و هدف ما از فعالیت آنلاین در دنتیوا خدمت‌رسانی به‌موقع و رفع تمامی نیازهای دندانپزشکان محترم حوزه دندانپزشکی است. بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور، از ورود این سازمان به موضوع واردات غیرقانونی یونیت های دندانپزشکی خبر داد. شهریه تحصیلی در جمهوری چک، به عنوان کشوری که در مرکز اروپا قرار دارد، از یورو شروع می شود.

وظیفه اصلی یک دندانپزشک تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان است و به همین علت شاید بهتر باشد این رشته را دهان پزشکی نامید. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانندتافل،آیلتسودولینگونیاز دارید.

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی

تهران- جهادگران دندانپزشک در ملارد به مدت دو روز خدمت صادقانه ارائه کردند. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، از اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس حاشیه شهر تهران خبر داد. قرچک- سیزدهمین مرحله از اردوهای جهادی پزشکی و دندانپزشکی مناطق روستایی قرچک در این شهرستان برگزار شد. مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت که محصولات ایران به ۶۰ کشور دنیا صادر می شود.

علوم پایه

به عنوان مثال، شورای مجله خبری پزشکی عمومی در انگلستان؛ همچنین شورای دندانپزشکی ایرلند، فارغ التحصیلان بین المللی را ملزم می کنند که حداقل 1600 ساعت تجربه بالینی به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی خود داشته باشند. هر کدام از دانشکده ها دندانپزشکی در اروپا این نیاز را برطرف می کند. لذا فارغ التحصیلان دانشگاه های اروپایی به صورت خودکار واجد شرایط شرکت در آزمون هستند و می توانند در این کشورها مشغول به کار شوند.

پرکردن سوراخ و شکاف‌های بین دندان‌ها

ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود. در نتیجه این یکی از خدمات دندانپزشکی است که برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود. دندان‌پزشک با مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز می‌کند و به آنها شکل می‌دهد. داخل دندان تمیز، خشک شده و با مواد پرکننده‌ای که تا انتهای ریشه می‌رود، پر می‌شود. گروه اول یا به عبارتی «آرایشگران ماهر» افرادی بودند آموزش‌دیده که تنوع و خدمات تخصصی‌شان آن‌ها را از آرایشگرهای عمومی متمایز می‌ساخت. دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند.

از طرفی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا به دلیل افزایش بهداشت عمومی و بهداشت دهان و دندان، حجم کاری دندانپزشکان نسبت به گذشته کمتر شده است. معمولا در کودکان انواع ارتودنسی به‌عنوان روش‌های درمان دندان و ظاهر فک مدنظر قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر بزرگسالان بیشتر به دنبال درمان از ارتودنتیست‌ها برای اهداف زیبایی هستند. افراد برای درمان عیوب دندان‌های خود و بهبود ظاهر آنها در بزرگسالی بیشتر به دنبال درمان های زیبایی دهان و دندان از طریق ارتودنسی هستند. آنها با مراجعه به متخصص ارتودنسی امکان دریافت این خدمات برای زیبایی دندان‌ها را بررسی خواهند کرد. از تخصص های مهم دندانپزشکی می توان به پاتولوژیست دهان و دندان، اندودنتیست، ترمیمی و زیبایی، تشخیص بیماری دهان و دندان، پریودنتیست، جراحی فک دهان و صورت، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی اطفال، ارتودنسی، رادیولوژی فک و صورت اشاره کرد.

درحالی‌که آمالگام در دندانپزشکی در حال حذف تدریجی است، کامپوزیت‌ها به یکی از پرمصرف‌ترین مواد ترمیمی و زیبایی تبدیل شده‌اند. معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد. ازاین‌رو یکی از روش‌های ترمیمی برای رفع مشکلات دندان‌های آسیب‌دیده، تاج‌گذاری روی دندان‌هاست.