جراح پلاستیک بهتر است یا متخصص گوش، حلق و بینی؟ طراح طب-تست مهندس پزشکی

میکروسکوپ و دوربین دو چشمی نیز برای بررسی بخش‌های عمیق گوش بکار می‌رود. معمولا افرادی که جراحی بینی ، انجام داده اند پس از گذشت چند روز می توانند به روال زندگی خود برگردند اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند. خیر ، اما بهتر است افراد پس از اتمام دوره بلوغ ، اقدام به انجام جراحی بینی کنند زیرا در آن زمان رشد بینی کامل شده است.

سینوزیتمزمن و گرفتگی بینی یکی از شایع ترین شکایات بیماران مراجعه کننده به متخصص ENT است. آلرژی و مشکلات مربوط به حس بویایی نیز توسط این پزشکان ارزیابی و درمان می شود. یکی از موارد بسیار مهمی که در جلسه مشاوره عمل بینی مورد بررسی قرار می‌گیرد، نوع بینی فرد و نتیجه بعد از عمل است.

یک متخصص خوب شخصی است که درمان‌هایی بر اساس نیاز بیمار به او پیشنهاد بدهد. دکتر گوش، حلق و بینی بر اساس علائم بیمار و گزارشی که از او دریافت می‌کند، علت مشکلاتش را تشخیص می‌دهد و سپس برای از بین بردن علت اقدام می‌کند؛ همچنین ممکن است برای تشخیص دقیق‌تر، آزمایش‌هایی چون تست شنوایی تجویز کند. به‌علاوه، متخصص گوش و حلق و بینی خوب بیماری‌ها و اختلالات گلو، تیروئید و حنجره شامل اختلال در خوردن، بلعیدن و صحبت کردن را نیز بررسی می‌کند.

  • جراح بینی ، به بیمار تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی ، اجازه استفاده از عینک آفتابی و طبی را نمی دهد زیرا ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود.
  • مدت زمانی که جراحی بینی ، به طول می انجامد بستگی به میزان پیچیدگی جراحی بینی دارد اما معمولا به ۱ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد.
  • هنگامی که انحراف بینی شدید باشد، یک طرف مجاری بینی را مسدود می‌کند و جریان هوا را کاهش می‌دهد و نهایتاً باعث مشکل در تنفس می‌شود.
دکتر منصور نصیری نژاد متخصص گوش، حلق و بینی با بیش از پنج هزار عمل اتوپلاستی موفق از باتجربه‌ترین جراحان در حیطه‌ی جراحی اتوپلاستی گوش هستند. ایشان سابقه جراحی در امریکا، آرژانتین، سوئد، اسپانیا و کشورهای حاشیه خلیج را دارند. برای دریافت نوبت از دکتر گوش، حلق و بینی، بعد از ورود به پروفایل دکتر روی گزینه «دریافت نوبت» کلیک کنید. تاریخ و ساعت مراجعه به پزشک را انتخاب کرده و نوبت خود را رزرو کنید. امکان دریافت نوبت با تلفن گویا نیز برای بسیاری از پزشکان فعال است و می‌توانید بدون محدودیت زمانی نوبت خود را رزرو کنید.

دکتر نعیمه دانشمندان

سپس براساس آن نوع درمان را انتخاب کرده و در صورت لازم به پزشک دیگر بیمار را ارجاع می دهند. رینولوژی – درمان تمام جوانب اختلالات بینی و سینوس شامل آلرژی، عفونت، بیماری‌های التهابی و تومورها. این متخصصین تومورهای نادر قاعده‌ی جمجمه از جمله تومورهای غده‌ی هیپوفیز را نیز جراحی می‌کنند. و انتخاب شهر مورد نظر خود می توانید؛ دکترهای متخصص و فوق تخصص گوش حلق بینی فعال را مشاهده کرده و با مراجعه به پروفایل دکتر مورد نظر خود، نوبت‌های آزاد را مشاهده کرده و به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

کدام پزشکان، فوق تخصص های گوش حلق و بینی هستند؟

بهترین پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی به تشخیص، درمان، جراحی و پیشگیری از اختلالات گوش، گلو(حلق)، بینی، سر و گردن می‌پردازند. آنان مشکلات مختلف پزشکی از جمله مشکلات مجاری تنفسی، سرطان های سر و گردن و سینوزیت مزمن را درمان می کنند. یک متخصص گوش و حلق و بینی همچنین در مورد سرگیجه و درمان آن و مشکلات ساختاری در بینی و بررسی کاهش شنوایی به شما کمک می کنند.

جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک سینوس، گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن، رینولوژی (جراحی بینی و سینوس)، لارنگولوژی و آندوسکوپیک سینوس را بگذراند و مدرک بگیرد. کودکان – برخی بیماری‌های گوش، حلق و بینی مادرزادی هستند و باید در سنین پایین درمان شوند. درمان‌ها طیف وسیعی دارند و شامل کاشت حلزون و دیگر دستگاه‌های شنوایی قابل کاشت، جراحی سر و گردن و درمان بیماری‌های نادر از جمله آرترزی کوآن (انسداد پشت مسیر بینی توسط استخوان یا بافت) هستند. درمان ناهنجاری‌های صورت و گردن و گوش و بینی از طریق جراحی زیبایی و ترمیمی. جراحی‌هایی که توسط شاخه‌ای از تخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌‌شود شامل انحراف بینی، جراحی زیبایی بینی، لیفتینگ صورت، کام شکافته و افتادگی پلک.

جراح گوش و حلق و بینی فردی است که بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی ، وارد رشته تخصصی گوش و حلق و بینی می شود و تمرکز کلی این تخصص در زمینه دستگاه تنفسی است. با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکترهای گوش، حلق و بینی می‌توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید. یک انقلاب عظیم در بخش درمان پولیپ بینی و درمان سینوزیت جراحی اندوسکوپ ایجاد نموده است ، در سال 1978 نابغه جراحی گوش و حلق وبینی کلینگر جراحی اندوسکوپ را انجام داد و سبب ایجاد تغییرات عظیمی در علم پزشکی شد . در سایت پزشک شهر این امکان برای شما کاربران گرامی فراهم شده است که با دکتر مد نظر خودتان به صورت آنلاین صحبت کنید.

همانطور که از اسم این تخصص مشخص است، متخصص گوش و حلق و بینی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با گوش، بینی، حلق و ساختمان های مرتبط با سر و گردن می‌پردازد. نام این تخصص ترجمه انگلیسی «Otolaryngology» می‌باشد و همین طور به اختصار متخصص ENT که اول واژه های Ear Nose ،Throat می‌باشد نامیده می‌شود. دکتر محمد علی اکبری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن ، بعد از اخذ مدرک دکترای عمومی برای ادامه تحصیل عازم کشور آمریکا شد. ایشان در آمریکا پس از گذراندن امتحانات مربوطه با اخذ رتبه عالی موفق به اخذ مدرک ECFMG و عضویت در نظام پزشکی آمریکا شد.

یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینه‌ی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است. جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش و حلق و بینی به بیماری‌های حنجره، سینوس‌ها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد. متخصص گوش و حلق و بینی هم‌چنین دوره‌هایی در حوزه‌ی علوم ارتباطی شامل درمان گفتاری و شنیداری، طی کرده است. وظایف متخصص گوش و حلق و بینی به نوع بیماری و تخصص مجله خبری پزشکی اضافی آن‌ها بستگی دارد. در این روش برای تغییر شکل ظاهری بینی (جراحی زیبایی بینی) از عمل جراحی رینوپلاستی که یک عملیات برای تغییر شکل یا اندازه بینی و یا برای مشکلات تنفسی مانند پولیپ، سینوس و … می باشد استفاده می‌گردد؛ این عمل توسط متخصصین گوش و حلق و بینی انجام می شود؛ در این روش با برش بسیار کوچکی در ناحیه کولوملا دو سوراخ بینی را از هم جدا می‌سازند.