تخصص گوش، حلق و بینی اتولارینگولوژی چیست؟ درمانکده-تست مهندس پزشکی

ممکن است متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان موثرتر بیماران با بدخیمی های پوستی و شکستگی های صورت با سایر تخصص ها مانند پوست و جراحی فک و صورت همکاری داشته باشد. یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینهی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است. جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش حلق بینی به بیماریهای حنجره، سینوسها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد. متخصص گوش حلق بینی همچنین دورههایی در حوزهی علوم ارتباطی شامل درمان گفتاری و شنیداری، طی کرده است.

یک متخصص گوش و حلق و بینی باید 7 سال در دانشگاه علوک پزشکی جهت مدرک پزشکی عمومی ، 4 سال دیگر برای مدرک تخصصی و سپس 2 سال برای مدرک فلوشیپ آموزش ببینند. متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می توانند بیماری ها و سرطان های صورت و حنجره و سر و گردن را جراحی و درمان کنند. همچنین جا اندازی شکستگی استخوان های بینی و صورت نیز توسط این متخصصین انجام می شود.

  • یک دکتر گوش و حلق و بینی با توجه به سوابق و اظهارات بیمار با انجام آزمایشات و ابزار‌های کمکی پزشکی می‌تواند تمام بیماری‌های مربوط به سر و گردن، سینوس‌ها و بینی و گلو و…
  • به صفحه رزرو آزمایش در منزل درمانکده بروید و آزمایش مد نظر خود را آنلاین رزرو کنید.
  • جراح گوش و حلق و بینی فردی است که بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی ، وارد رشته تخصصی گوش و حلق و بینی می شود و تمرکز کلی این تخصص در زمینه دستگاه تنفسی است.
  • متخصصان همچنین برای انجام جراحی های پلاستیک چه بمنظور زیبایی و چه بخاطر اصلاح ساختاری از میکروسکوپ های فوق پیشرفته کمک می گیرند تا بتوانند ساختار بینی را تغییر دهند.
  • هستید از این پس هزینه مشاوره خود را (تا سقف 5 مشاوره)، با کسر سهم بیمه پرداخت کنید.

یک متخصص گوش حلق بینی اختلالات گوشی شامل کمشنوایی، اختلال در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان میکند. متخصص گوش حلق بینی همچنین بر مشکلات سینوسی و پلیپ بینی که منجر به خرناس کشیدن در خواب، آلرژی و اختلالات چشایی میشود تمرکز دارد. متخصص گوش حلق بینی ممکن است جراحی پلاستیک را برای حل مشکلات ساختاری در شکل بینی انجام دهد. متخصص گوش و حلق و بینی باید حدود ۸ سال آموزش دیده و پس از طی دوره‌های پزشکی عمومی، کارآموزی و قبولی در آزمون وارد کار شود.

دکتر سید مهدی سنبلستان

درمان مشکلات گوش شامل عفونت، تومور و اختلالات عصب شنوایی که بر شنوایی و تعادل تأثیر می گذارد. روش جراحی بسته بینی از طریق سوراخ‌های بینی در داخل بینی انجام می‌شود؛ جراح در زیر پوست و روی برآمدگی بینی سوراخی ایجاد می‌کند. همین عامل باعث بروز علائمی مانند تب، سوزش و ناراحتی، درد و مشکلات خواب می‌شود. جراحی گوش یا اتوپلاستی هم به منظور درمان بیماری های گوش و هم با هدف زیبایی انجام می شود. در جراحی بینی با هدف درمانی مشکلاتی همچون پولیپ بینی ، شکستگی بینی ، کجی بینی و غیره برطرف می گردد.

بیماران

دکتر قربانی در زمینه درمان سرطان ها نیز بسیار موفق عمل کرده اند زیرا تکنیک های روز دنیا را ایشان به کار می گیرند که شخص سریع تر به درمان برسد. سپس می‌توانند ابزارهای جراحی از جمله لیزر مجله خبری پزشکی را به منظور حذف موادی که سینوس‌ها را مسدود می‌کنند، وارد کرده و استفاده کنند. حلقه ای از عضله معروف به اسفنکتر در انتهای مری معمولاً از حرکت محتویات معده به سمت بالا جلوگیری می کند.

پزشک شهر رسانه تخصصی نوبت دهی و معرفی پزشکان و خدمات پزشکی در ایران می باشد. در سایت پزشک شهر امکان نوبت دهی، مشاوره آنلاین بررسی خدمات پزشکان متخصص، پزشکان جراح، کلینیک ها، مراکز درمانی و سایر خدمات پزشکی فراهم گردیده است. برای دریافت نوبت از بهترین پزشکان شهرتان کافی است به لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص در رسانه پزشک شهر مراجعه و از پزشک مدنظرتان نوبت اینترنتی بگیرید. دریافت نوبت و مشاوره آنلاین از بهترین پزشکان شیراز، پزشکان تهران و سایر شهرهای ایران امکان پذیر است. در سایت پزشک شهر تخصص های مختلف از جمله متخصص مغز و اعصاب، متخصص زنان، متخصص چشم، متخصص پوست، متخصص ارتوپدی، جراح بینی، کلینیک کاشت مو و سایر خدمات پزشکی مانند داروخانه و درمانگاه ها درج شده است.

با استفاده از ابزاری به نام آندوسکوپ از طریق حفره های بینی امکان بررسی و جراحی سینوس ها فراهم می شود. در زیبایی بینی و صورت حتی یک میلی متر اشتباه منجر به نارضایتی است و عمل بسیار حساس است. امروزه در عصر مدرن آلرژی و حساسیت به علت آلودگیهای مکرر هوا، بیماری مهمی شده است. خارش بینی و حلق و حنجره گرفتگی بینی و عطسه مکرر و آبریزش بینی مهمترین عوارض و علایم آلرژی در سر و صورت و بینی و حلق می باشد. بزرگی ادنویید و لوزه در اثر آلودگی هوا و سرماخوردگی مکرر و عفونت و آلرژی ایجاد میشود که باعث تغییر شکل فک و صورت و بینی میشود لذا درمان ادنویید و لوزه و آثار آن روی گوش اهمیت فراوانی دارد.

پزشکان به کمک دکترتو می‌توانند امکان نوبت دهی اینترنتی و مشاوره تلفنی خود را فعال کنند. به این ترتیب بیمار برای نوبت گیری از دکتر نیاز به روش‌های سنتی مثل تلفن زدن یا مراجعه حضوری ندارد. برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید. بهتر است بدانید در زمینه متخصص گوش و حلق و بینی بحث تومورهای حنجره و سروگردن به علاوه سرطان ها گردن بسیار مهم می باشند و بخشی از جراحی های یک جراح گوش حلق وبینی هستند . متخصص گوش، حلق و بینی، می تواند لوله ای را در این دهانه وارد کند تا راه هوایی ایجاد کند یا ترشحات ریه ها را از طریق آن خارج کند. این روش می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی انجام شود و در آن، متخصص گوش، حلق و بینی، پوشش مجرای بینی را از غضروف زیرین جدا می‌کند.

در این جلسه متقاضی باید تغییراتی را که مد نظر دارد، با پزشک خود درمیان گذارد. همچنین در خصوص مشکلات تنفسی که انتظار دارد بعد از جراحی بینی برطرف شود، صحبت کند. بینی‌هایی که پوستشان بسیار نازک یا ضخیم است برای جراحی بینی خیلی مناسب نیستند و اعمال تغییرات زیاد بر آن‌ها امکان پذیر نیست.

سرطان