تخصص های دندانپزشکی دندانپزشکی یوسف بالوی پور-تست مهندس پزشکی

افرادی که برای خود مطب شخصی دارند، با توجه به موقعیت مطب، تجربه و بازاریابی، می توانند درآمد داشته باشند. افرادی هم که در کلینیک ها مشغول به کار هستند، معمولا حقوق ثابتی داشته و البته ممکن است درصدی بابت حق عمل دریافت کنند. معمولا در کلینیک ها دندانپزشک یک حقوق ثابت دارند و علاوه بر آن به ازای هر بیمار، درصدی هم به عنوان حق العمل دریافت می‌کند که بستگی به توافق و قرارداد بین مالک کلینیک و دندانپزشک دارد. در ادامه دروسی را آورده ایم، که در هر دوره از دندانپزشکی گذرانده می شود. بعد از گذراندن این دو سال، دانشجویان باید در امتحان جامع علوم پایه شرکت کنند پس از آن، دانشجو وارد دوره تخصصی خواهد شد.

روزانه و کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از تخفیف‌ها و پیشنهادهای آن‌ها برخوردار شوید. شما می‌توانید با بسیاری از خدمات مهم دندانپزشکی مانند جرم گیری دندان، بلیچینگ، عصب کشی، ترمیم، کامپوزیت ونیر و… همچنین انجام معاینات، رادیوگرافی (پرتونگاری) و تشخیص نیز از جمله اقداماتی است که این افراد قادر به انجام آن هستند. دندانپزشکان همچنین می‌توانند داروهایی مانند آنتی بیوتیک‌ها، آرامبخش‌ها و سایر داروهای مورد استفاده در مدیریت بیماری را تجویز کنند. بسته به تابلوهای صدور مجوز آن‌ها، ممکن است دندانپزشکان عمومی نیاز به آموزش‌های اضافی برای انجام ایمپلنت، دندانپزشکی زیبایی و غیره داشته باشند.

درصد های قبولی داوطلبان رشته دندان پزشکی

افرادی که به هر علتی دندان ازدست داده باشند کاندید ایمپلنت دندان هستند. ایمپلنت جهت جایگزینی دندان تا بازسازی همه دندانها را در بر می گیرد. در مورد از دست دادن یک یا چند دندان دیگر نیازی به تراش دندانهای مجاور بعنوان پایه پروتز نیست. ایمپلنت داخل استخوان قرار می گیرد و روکش مجله خبری پزشکی روی همان ایمپلنت بدون اتکاء به دندانهای مجاور قرار داده می شود. در مورد بیمارانی که دندانهای زیاد یا همه دندانها را از دست داده باشند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و استفاده از آنها بعنوان پایه می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته قرار داد.

نشست هیئت رئیسه دانشکده دندانپزشکی با اعضای هیئت علمی جدید برگزار شد. باید بدانیم که بلیچینگ بر روی پر کردگیها ، روکشها، لامینتها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد. در این مرحله بیمار جهت انجام جراحی به جراح مراجعه و پس از هماهنگی نسبت به جراحی اقدام می شود.پس از انجام جراحی مجددا بیمار جهت درمان ارتودنسی ارجاع داده می شود.

رشته «دندانپزشکی» یکی از شاخه‌های پرطرفدار پزشکی است که در سطح عمومی شامل بررسی، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان می‌شود و نیاز به مهارت و توانایی‌های فردی خاصی نیز دارد. دندانپزشکی در پایه دکترای حرفه‌ای قرار دارد و زیرگروه ۱ رشته تجربی در کنکور سراسری است. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که تنوع آنها بسیار بالا و بی‌نظیر است.

روکش دندان لایه نازکی از رزین یا پرسلن است که به طور دائم به جلوی دندان چسبانده می‌شود. گاهی اوقات لازم است دندان‌ها کمی تغییر شکل پیدا کنند تا فضایی برای روکش ایجاد شود. این روش‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان یکی از خدمات دندانپزشکی ترمیم دندان‌ها مدنظر قرار بگیرند. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، جرم گیری و تمیزکردن دندان‌هاست. این ضایعات ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک‌های نرم (ناشی از رشد باکتری‌ها) یا جرم سخت (ناشی از تجمع مداوم پلاک و مواد معدنی از بزاق روی دندان‌ها) باشد.

  • امروزه استفاده از کامپوزیت دندان برای ترمیم شکستگی‌ها، فاصله بین دندان‌ها، اصلاح اندازه و فرم دندان و غیره بسیار افزایش یافته‌است.
  • این روش‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان یکی از خدمات دندانپزشکی ترمیم دندان‌ها مدنظر قرار بگیرند.
  • البته نمی‌توان گفت فقط افرادی با یک ویژگی خاص، در یک رشته تحصیلی موفق خواهند بود و در هر حرفه، افرادی با ویژگی‌های متفاوتی مشغول به کار هستند.
  • درمان ارتودنسی اغلب برای اصلاح ناهنجاری‌های موقعیت فک و دندان مانند شلوغی، اوربایت یا دندان‌های بیرون‌زده (باک) توصیه می‌شود.
  • ازاین‌رو یکی از روش‌های ترمیمی برای رفع مشکلات دندان‌های آسیب‌دیده، تاج‌گذاری روی دندان‌هاست.

این مدرک در تمامی کشورهای جهان اعتبار دارد و با آن می توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد. رشته دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند. و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. ما در این مقاله کاری به تخصص های دندانپزشکی نداریم و صرفا تلاش کرده ایم تا در خصوص خدمات و اقداماتی که یک دندانپزشک عمومی به مراجعان ارائه می دهد صحبت کنیم و توضیح دهیم که چرا دندانپزشکان عمومی نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان دارند. به‌صورت کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، خصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی دوساله حتما برای معاینات دندان به دندان‌پزشکی مراجعه شود.

در مواردی نیز ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌سختی با چشم امکان‌پذیر باشد. بنابراین در این شرایط یکی از خدمات دندانپزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست. در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد.

در فاصله زمانی بین یک ویزیت تا ویزیت بعدی حتما از دندان‌ها و لثه‌های خود مراقبت کنید. پلاک دندانی همیشه روی دندان شما تشکیل می‌شود، اما می‌توانید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم آن را کنترل کنید. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. لذا در صورتی که به دنبال تحصیل در چک هستید؛ با مشاوران ما در تماس باشید. اصولا بلیچینگ اگر تحت نظارت دندانپزشک انجام بگیرد عارضه خاصی ندارد ،فقط ممکن است دندانها را تا مدتی حساس کند که این مورد نیز معمولا با خمیردندانهای ضد حساسیت قابل درمان است. سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.

در ۲ سال اول مانند رشته پزشکی و داروسازی، در این رشته نیز مقطع علوم پایه اختصاص دارد به فراگیری ۴۳ واحد از دروس بیوشیمی، آناتومی، ژنتیک، بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروب و ایمنی شناسی و … . در واقع فراگیری این دروس دانشجو را قادر می‌سازد وارد فاز فراگیری دروس اصلی و اختصاصی رشته شود. «مریم بصیری»، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته سلولی و مولکولی، گرایش بیوشیمی و علاقه‌مند به مباحث روانشناسی و علوم اعصاب است. او در حال حاضر مطالب زیست‌شناسی، سلامت، پزشکی و روانشناسی مجله فرادرس را می‎نویسد. از بهترین دکترهای ایران نوبت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره متنی بگیرید، با دکترها به صورت حضوری یا مجازی صحبت کنید و جواب سوال‌های پزشکی‌تان را بگیرید.

دروس اختصاصی