بهترین متخصص جراح و متخصص زنان و زایمان اسنپ دکتر-تست مهندس پزشکی

به طور کلی متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی زیادی وجود دارند که هر یک شیوه و استایل مخصوصی برای درمان و تعامل با بیمار دارند. شما باید از بین تمامی آنها بهترین متخصص زنان و زایمانی را انتخاب کنید که با تمامی شرایط رفتاری و اخلاقی شما منطبق باشد. اما هر فرد می تواند از زمان کودکی تا هر سنی که باشد با بروز مشکلاتی که بیان شد در هر زمان مجله خبری پزشکی به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و مراحل درمان خود را پی گیرد. بانوان به عنوان نیمی از قشر فعال جامعه و ستون خانواده باید همواره مراقب سلامت خود باشند و در صورت بروز کوچکترین نشانه های اختلال در سلامت خود باید به پزشک مراجعه کنند. برخی از بیماری ها وجود دارد که مختص بانوان می باشد و تنها متخصص زنان می تواند آن را بررسی و تشخیص دهید.

دکتر محدثه عالمی

عدم اطلاع از این بیماری ها و یا وجود شرم و حفظ عفت بانوان در گذشته از مراجعه به پزشک خودداری می کردند و به این ترتیب جان خود را از دست می دادند. از این رو در پزشکی شاخه ای به عنوان پزشکی زنان یا جینوکولوژی به وجود آمد تا زنان بتوانند به راحتی به متخصص زنان مراجعه کرده و به راحتی به درمان بیماری خود بپردازند. هر چند در بسیاری از کشورها مردان نیز در این زمینه فعالیت دارند و به درمان بیماران می پردازند. به عبارتی هر خانمی که قصد بارداری دارد باید تحت نظر یک متخصص زنان قرار بگیرد تا مراقبت‏ های دوران بارداری و بررسی‏ های لازم را تحت نظر وی انجام دهد. علاوه بر اختلالات هورمونی و بیماری‌های متعدد مرتبط با آن، سندروم پیش از قاعدگی نیز زنان را به مطب دکتر زنان و زایمان هدایت می‌کند. تغییرات خلق و خو مانند اضطراب، عصبانیت و پرخاشگری و گریه کردن، کاهش تمرکز و گوشه‌گیری از نشانه‌های روحی آن است.

بهترین دکتر زنان و زایمان تهران + شماره تماس و آدرس مطب

با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکترهای زنان، زایمان و نازایی می‌توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید. متخصص زنان برای درمان بیماری‌های زنان و کلیه مراحل بارداری کمک می‌کند. مراجعه کنندگان برای بیماری‌های زنان که مربوط به تخمدان، رحم، مثانه، لوله فالوپ، پستان، اختلالات لگن، انواع عفونت و نازایی از دکتر زنان نوبت می‌گیرند.

  • بهتر است پیش از این که برای ویزیت قبل از باردار شدن ، مراجعه کنید ، از والدین خود در مورد این که در گذشته چه بیماری هایی داشته اید و چه واکسن هایی دریافت کرده اید بپرسید .
  • یکی از زیر شاخه‌های پزشکی زنان ، Cosmetic Gynecology می‌باشد و جراح زیبایی زنان مبادرت به انجام جراحی‌هایی نظیر پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) ، لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبه‌های خارجی واژن ) و تزریق چربی در لابیاماژور و واژن می نماید.
  • هرگونه حرکت ناگهانی که شما می کنید ، حتی یک عـطسه ، می تواند باعـث یـک گرفتگـی عضـلانی دردنـاک شـود ، شـرایـطـی که درد لیگامان گرد نامیـده می شود .
  • علاوه بر این، ممکن است برای تشخیص علت عفونت،‌ معاینه لگن و نمونه برداری از ترشحات واژن نیز انجام شود.

بنابراین چنانچه قصد بارداری دارید، اما نمی توانید بهتر است به پزشک زنان و زایمانی که به طور اختصاصی در این زمینه فعالیت می کند مراجعه نمایید. حتما بعد از ازدواج، به طور منظم به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنید؛ تمام سیکل‌های قاعدگی خود را تحت نظر داشته باشید. گاهی مادران، تا سن 3 ماهگی جنین‌شان حتی توجه ندارند که پریودشان عقب افتاده است و در این 3 ماهه حساس، به دلیل سبک زندگی غلط، استرس یا حالات فیزیکی نامناسب، آسیب‌های جبران ناپذیری به جنین در حال رشدشان می‌‎‎‌‌زنند. بسیاری از خانم ها از دوش واژینال قبل از حاملگی ، در طول آن و بعد از بارداری ، باز داشته می شوند .

گاهی اوقات پس از دیدن و اندازه گرفتن نوزاد با سونوگرافی ، دکتر زنان و زایمان شما ، شاید تاریخ زایمان شما را چند روز تغییر دهد . همه‌چیز از آنجایی شروع شد که در بخش فناوری بیمارستان‌ها مشغول همکاری بودیم که به یک سؤال مهم برخورد کردیم؛ با همه پیشرفت‌هایی که در بخش سلامت و پزشکی داشته‌ایم اما چرا در بخش خدمات‌رسانی پزشکی دچار مشکلات متعدد مدیریتی هستیم؟ آنجا بود که ایده دکتردکتر در ذهنمان نقش ‌بست. باید اعتراف کنیم، شکست‌هایی زیادی را تجربه کردیم اما روزهای خوب هم از راه رسید. بدن زنان و سیستم تناسلی آن‌ها ساختار متمایز از مردان را دارد؛ بنابراین شرایط سنی، سبک زندگی و بیماری‌های مختلف می‌توانند این سیستم را تحت تأثیر قرار دهند. این تغییرات می‌تواند شامل تکمیل رحم و غدد تخمدان در هنگام بلوغ باشد.

بیماران باید اورژانسی به نزدیک‌ترین درمانگاه و پزشک زنان و زایمان مراجعه کنند. از طرفی التهاب لگن نیز با تب، تهوع و استفراغ و خون ریزی منظم و علائمی دیگر همراه است. در صورتی که این تغییرات تحت کنترل نباشد، باید از مشاوره‌های متخصص و جراح بیماری‌های زنان و زایمان استفاده کرد. با رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن شرایط روحی و جسمی را تحت مدیریت در می‌آورند. به صفحه پزشکان زنان و زایمان درمانکده بروید و زمان مراجعه به مطب پزشک دلخواهتان را آنلاین انتخاب کنید.

کیست تخمدان

زیرا بسیاری از همین علائم کوچک، در صورت عدم توجه می تواند منجر به ایجاد خطرات جانی برای نوزاد یا مادر شوند. پزشک زنان و زایمان باید عشق، علاقه، صبر و حوصله بالایی داشته باشد. چرا که یک خانم در حین زایمان شرایط بسیار حساسی داشته و حرکات و حرف های غیر ارادی بسیاری را از خود بروز می دهد و یک پزشک باید با صبر و حوصله به او آرامش داده و به یاد داشته باشد که مسئولیت جان دو نفر یعنی مادر و کودک به عهده اوست. شاید بتوان به جرات گفت که منظم کردن چرخه قاعدگی و عادت ماهیانه و بررسی مشکلات مربوط به این دوره و رفع آنها خود می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. زیرا عدم توجه به این نامنظمی ها خود می تواند زمینه ساز بیماری هایی مانند افسردگی ، استرس، کیست های تخمدان، سرطان، اختلالات هورمونی و …

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهند زایمان در خانه را امتحان کنند باید موارد زیر را در نظر داشته باشید. زمانی که به پزشک زنان مراجعه می‌کنید باید وضعیت جسمی و سوابق پزشکی خود را به طور کامل شرح دهید. خجالت را کنار بگذارید و هر سئوالی که دارید، از او بپرسید، از روش‌های پیشگیری از بارداری گرفته تا علائم بیماری‌های مقاربتی، می‌توانید همه این موضوعات را با پزشک خود در میان بگذارید. بنابراین قبل از همسرداری، حتما درباره بیماری‌های مقاربتی از دکتر زنان و زایمان اطلاعات مفید دریافت کنید. یکی از تصورات غلطی که در میان برخی از بانوان وجود دارد این است که تصور می کنند، پزشک زنان صرفا در زمان بارداری مفید می باشد و فقط باید در آن دوران به پزشک مراجعه کرد.

پزشکی زنان خود دارای زیر شاخه ای می باشد که می توان گفت بخش مکمل در درمان بیماری حوزه زنان می باشد که جراحی زیبایی زنان یا cosmetic Gynecology است و به انجام جراحی هایی مانند پرینورافی (تنگ کردن واژن)، لابیاپلاستی (کوچک کردن لبه‌های خارجی واژن) و تزریق چربی در لابیا ماژور و واژن می پردازند. ناهنجاری مادرزادی دستگاه تناسلی، بیماری های خوش خیم و بدخیم دستگاه تناسلی که شامل کیست تخمدان، زخم واژن و موارد سرطانی باشد. پزشکانی هستند که در شهر تهران فعالیت داشته و به تشخیص و درمان بیماری ها و مشکلات جسمی زنان می پردازند.مراجعه به متخصص زنان برای معاینه برای پیشگیری از بیماری ها ، حفظ سلامت و افزایش کیفیت زندگی بسیار مهم است. در ایران برای نخستین بار در سال ۱۲۹۷ رشته مامایی در برنامه مدرسه طب قرار گرفت.