انتشارات شایان نمودار تنها ناشر تخصصی کتب دندانپزشکی در ایران-تست مهندس پزشکی

برای مثال اگر تا ۲۰ سال قبل به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشت حال به ازای هر ۵ یا ۶ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد. البته ذکر عوامل فوق به معنای آن نیست که هیچ فرصت شغلی برای دندانپزشکان جوان وجود ندارد بلکه در بسیاری از شهرستانهای کشور، ایران هنوز شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. یعنی در حالی که در بعضی از نقاط کشور به ازای هر ۲ هزار نفر یک دندانپزشک داریم، در نقاط محروم کشورمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد.

اعتبار مدرک دندانپزشکی دریافت شده از دانشگاه های  اروپایی

در طی این مدت با شرکت در مجامع و کنگره های تخصصی داخلی و بین المللی همگام با دانش نوین علم روت کانال در حرکت بوده است. استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد دندانپزشکی با کیفیت، دانش و تجربه سالها فعالیت، باعث اطمینان بخشی به بیماران از لحاظ تجربه درمانی متفاوت می باشد. اگر برای دریافت خدمات دندانپزشکی اضطراب دارید، یا می خواهید درمان مشکل و پیچیده ای نظیر جراحی لثه یا ایمپلنت دندان برای شما انجام شود، بد نیست از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید در مراجعه به دندانپزشک شما را همراهی کند. در واقع شرایط دهان و دندان های شما و میزان توجه به بهداشت دهان، شمایی کلی از شخصیت فردی و اجتماعی شما را نشان می دهد. متاسفانه برخی افراد نه تنها توجهی به بهداشت دهان خود ندارند و کوچک ترین اهمیتی به دندانپزشکی که بناست دهان آن ها را معاینه و بیماریشان را درمان کند، نمی دهند.

در حقیقت ارتودنسی دندان شاخه ای از علم مجله خبری پزشکی می باشد که با هدف مرتب کردن دندان ها و همچنین اصلاح وضعیت قرار گرفتن دندان ها عمل می کند. همانطور که می دانید دندانپزشکی دارای زیر شاخه هایی است که بسیار از افراد از آن آگاهی ندارند و با مواجه شدن با عارضه ای نمی دانند که به کدام فوق تخصص دندانپزشکی مراجعه کنند. در این مرحله بیمار جهت انجام جراحی به جراح مراجعه و پس از هماهنگی نسبت به جراحی اقدام می شود.پس از انجام جراحی مجددا بیمار جهت درمان ارتودنسی ارجاع داده می شود. فاکتور مهم دیگر در مورد میزان موفقیت ایمپلنت مخصوصا در دراز مدت خود ایمپلنت است.

معمولا در کودکان انواع ارتودنسی به‌عنوان روش‌های درمان دندان و ظاهر فک مدنظر قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر بزرگسالان بیشتر به دنبال درمان از ارتودنتیست‌ها برای اهداف زیبایی هستند. افراد برای درمان عیوب دندان‌های خود و بهبود ظاهر آنها در بزرگسالی بیشتر به دنبال درمان های زیبایی دهان و دندان از طریق ارتودنسی هستند. آنها با مراجعه به متخصص ارتودنسی امکان دریافت این خدمات برای زیبایی دندان‌ها را بررسی خواهند کرد. از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده کرد. ازاین‌رو این روش را نیز می‌توان یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار رایج و پرتقاضا در نظر گرفت.

اما به‌مرورزمان و به دلیل عدم مراقبت از دندان‌ها یا مصرف بیش از حد ترکیبات اسیدی و قندی این مینا از بین رفته و ظاهر دندان‌ها زشت می‌شود. در جلسات معاینه دندانپزشک تمام دندان‌ها و وضعیت لثه و غیره را بررسی می‌کند و در صورت لزوم راهنمای‌های لازم را به شما خواهد کرد. در درس بیماریهای دهان و تشخیص، به شناسایی ، تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی ضایعات حفره دهان و درمان ضایعات مخاطی آن و ارتباط آن با سایر بیماریهای بدن پرداخته می‌شود. درس های تخصصی به درس هایی گفته می شود که اطلاعات و آگاهی های لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می کند و آموزش های لازم را به او می دهند.

  • البته در مواردی این نیز این روش درمانی برای رفع مشکلات فک مانند جلو بودن فک یا نامتقارن بودن فک بالا و پایین استفاده می‌شود.
  • حال باتوجه‌به این دسته‌بندی برای انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، در ادامه با یک دسته‌بندی دقیق انواع این خدمات را با جزئیات کامل‌تری بررسی خواهیم کرد.
  • اگر برای درمان دندا‌‌ن هایتان به دندانپزشک جدیدی مراجعه می کنید که سابقه ای از درمان های گذشته شما ندارد، بهتر است رونوشتی از پرونده دندانپزشکی خود تهیه کرده و به او ارایه دهید.
  • البته با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی این اتفاقات رخ نخواهند داد.
  • یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، اوردنچر دندان نام دارد.
به همین دلیل در روش دیگر چند ماه پس از برداشتن دندان‌ها می‌توان دندان مصنوعی را متناسب با ساختار و زاویه‌های فک ساخت. این به استخوان فک زمان می‌دهد تا بهبود یابد و به این معنی است که پروتز می‌تواند تناسب بهتری با ساختار فک داشته باشد. توصیه می‌شود با دندان مصنوعی خود نخوابید و قبل از خواب حتما آنها را درآورید. هر دندانی که دارای شیار یا شکافی عمیق باشد قابل‌درمان است، اما رایج‌ترین دندان‌هایی که درمان می‌شوند دندان‌های آسیاب هستند. سیلانت محلول مایعی است که روی سطح دندان قرار گرفته و به‌عنوان یک ماده پلاستیکی بادوام روی آنها قرار می‌گیرد.

متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت و زیبایی