آشنایی با انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی!-تست مهندس پزشکی

حدود ۳ تا ۶ ماه زمان لازم بعد از جراحی برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت نیاز است. اگر درمان ارتودنسی در سن مناسب انجام گردد، علاوه بر تغییرات دندانی قادر به تغییرات موقعیت استخوان ها و هماهنگ نمودن اجزا صورت نیز می باشد. در این موارد باز گرداندن سریع سلامت روحی و روانی کودک به حالت عادی است تا خلاء متفاوت بودن از سایر کودکان هر چه سریعتر در وی مرتفع گردد . همان گونه که پیشرفت و رفتار کودکان در مدرسه و یا سایر اماکن ممکن است در اثر صدمه به دندانها که نمایی بد منظره بوجود می اورد تغییر کند ، حالات روانی آنها نیز تحت تاثیر خواهد بود .

رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد. تخصص اندودنتیکس یا متخصص درمان ریشه دندان وظیفه درمان مشکلات پیچیده دهان و دندان و جراحی ها را برعهده دارد. یکی از معایب رشته دندانپزشکی قرار گرفتن در معرض خون های آلوده و در نتیجه انتقال بیماری های مثل ایدز و هپاتیت است. همچنین ایستادن و نشستن در ساعت های طولانی مشکلاتی نظیر کمردرد یا دردگرفتن مفاصل ستون فقرات را به همراه دارد. انتقال بیماری های عفونی در حین درمان دهان و دندان های عفونی یکی دیگر از خطراتی است که دندانپزشکان را تهدید می کند.

معاینه مجله خبری پزشکی و بررسی کامل محیط دندان و دهان و زبان اولین قدم برای حفظ سلامت دهان و دندان است . هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از از دست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم، جایگزین شود.

این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگه‌دارنده آنهاست. امروزه در کشور ایران فرصت‌های شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است. یعنی خوشبختانه کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان در جهت پیشگیری و اهداف بهداشتی حرکت کرده و بسیاری از بیماری‌ها را مهار و کنترل کرده است. از سوی دیگر در چند سال اخیر رشد پزشکان و دندانپزشکان نسبت به نرخ رشد جمعیت افزایش یافته است.

  • تا جایی که بدون درخواست وام دانشجویی نیز، می توانید به راحتی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید.
  • قیمت های ایمپلنت بسیار متنوع است و هر کدام از کمپانی های سازنده روی نکاتی تاکید دارند که در ساخت ایمپلنت از آن بهره جسته اند.
  • این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند.
  • کلینیک که پرسنل با اخلاقی ندارد و یا مسئولیت های خود را به درستی انجام نمی دهند (برای مثال با مراجعان رفتار خوبی ندارند) قطعا در شان شما و خانواده شما نیست.
  • در مورد بیمارانی که دندانهای زیاد یا همه دندانها را از دست داده باشند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و استفاده از آنها بعنوان پایه می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته قرار داد.

علاوه بر سوابق آموزشی و تدریس در دانشگاه،ایشان دارای چندین مقاله در ژورنال های داخلی و خارجی و همچنین مترجم و مولف چندین کتاب در زمینه ارتودنسی می باشند. این دوره آموزشی طی مراحلی که مورد تایید وزارت بهداشت است انجام می شود. ترمیم پیشگیرانه و زیبایی ظاهری دندان ، ترمیم دندانهای آسیب دیده ، بلیچینگ و غیره. اصولا بلیچینگ اگر تحت نظارت دندانپزشک انجام بگیرد عارضه خاصی ندارد ،فقط ممکن است دندانها را تا مدتی حساس کند که این مورد نیز معمولا با خمیردندانهای ضد حساسیت قابل درمان است. ماده موثره بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال میشود، بعضی با نور و بعضی با گرما.

پیشنهاد می کنیم از نخ دندان هم استفاده کنید زیرا، اگر نخ دندان بکشید برای سلامت دندان های شما بسیار مفید است. امروزه تا حدودی فرصت های شغلی در شهر های بزرگ کاهش یافته و بیشتر شهر های کوچک و مناطق محروم به این تخصص نیاز دارند. وجود سلامت جسمی و روانی کامل برای انجام فعالیت های عملی و علمی لازم است. این افراد باید بدانند که شاید لازم باشد، ساعت ها به صورت ثابت نشسته و درمان را انجام دهند.

متخصص بیماری های دهان ، فک و صورت

زمانی که دارالفنون تاسیس شد، در سال 1307 مدرسه دندانپزشکی نیز در آن دایر گردید. همچنین در ادامه با تاسیس دانشگاه تهران، این رشته به آن منتقل شد و تا به امروز نیز در این دانشگاه و دیگر دانشگاه های برتر کشور تدریس می گردد. دندانپزشک متخصص اطفال در واحد های درسی خود باید شیوه رفتار با کودکان را نیز آموزش ببیند. دندان های شیری با دندان های دائمی تفاوت دارند و درمان آنها نیاز به تخصص دارد. ارتودنسی که همان سیم و براکت هایی است که روی دندان ها به منظور رفع ایرادات و مشکلات فک و دندان ها انجام می شود نیاز به تخصص دارد.

همان طور که به صورت مفصل توضیح دادیم، برنامه های رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اروپایی به زبان انگلیسی تدریس می شود. تمامی فارغ التحصیلان نیز، بعد از فارغ التحصیلی مدرک دکتری دندانپزشکی دریافت می کنند. این مدرک در تمامی کشورهای جهان اعتبار دارد و با آن می توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد. رشته دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند.

همچنین دانشجوی این رشته باید از دست هایی ماهر و توانمند برخوردار باشد چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان نیاز به دستهایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد. بعدها مسئلهٔ آموزش دندان‌پزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر فالک کوش میلچارسکی، دکتر محسن سیاح و برخی دیگر از دندان‌پزشکان آن زمان دانست. دندان‌پزشکی، که شاخه‌ای از پزشکی بود، تنها کلاس طب (پزشکی) تا سال ۱۲۹۷ خورشیدی در مدرسهٔ دارالفنون بود. در آبان‌ماه آن سال، کلاس طب به مدرسهٔ طب تغییر کرد و در نتیجه، این مدرسه دارای اتاق و رئیس جداگانه‌ای گشت که محل آن در حیاط بزرگ دارالفنون قرار داشت.

دکتر غلامرضا محمدی ، جراح – دندانپزشک

تیتانیوم مورداستفاده در این ایمپلنت‌ها ماده‌ای ایمن است که به استخوان اجازه می‌دهد در اطراف آن رشد کند. ایمپلنت‌ها درصد موفقیت بالایی دارند و یکی از بهترین روش‌های درمان دندان‌های آسیب‌دیده هستند. بااین‌حال اما نیاز به سطح آموزش و تخصص بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین دندان‌پزشک یا متخصص ایمپلنت ممکن است نیاز داشته باشد شما را به جراح یا متخصص ایمپلنت ارجاع دهد. گروه اول یا به عبارتی «آرایشگران ماهر» افرادی بودند آموزش‌دیده که تنوع و خدمات تخصصی‌شان آن‌ها را از آرایشگرهای عمومی متمایز می‌ساخت. دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند.